Jurnalul.ro Ştiri Social Cele mai bune idei pentru finalul anului școlar

Cele mai bune idei pentru finalul anului școlar

de Diana Scarlat    |   

Pentru a evita repetarea anului școlar afectat de criza mondială fără precedent, unele țări au luat decizii adaptate la situația actuală, renunțând la strictețea de până acum. În România, încă se așteaptă o decizie finală, în funcție de momentul în care se va termina starea de urgență și izolarea. Înghețarea anului școlar ar afecta atât elevii și profesorii, cât și instituțiile, pentru că se vor bloca bugete care deja sunt afectate de criză. Tocmai de aceea, în unele țări europene s-au luat în considerare notele de pe primul semestru și s-a renunțat la examenele finale sau au fost programate evaluările și examenele prin teleconferință, pentru că tehnologia actuală permite această trecere în mediul online.

 

Primul guvern care a anunţat anularea examenelor centrale de sfârşit de studii, echivalent cu bacalaureatul, din cauza pandemiei de coronavirus, este cel al Olandei, iar cele mai multe universități din întreaga lume au luat deja decizia de a transfera totul în mediul online, examenele urmând a se susține prin teleconferință. Mulți consideră că evaluarea prin teleconferință nu este o problemă, pentru că oricum se prezentau și înainte lucrări de cercetare, referate sau lucrări finale care nu necesită prezența fizică la examinare. În România, o asociație a elevilor a cerut eliminarea examenului de bacalaureat, iar validarea diplomei să fie făcută pe baza notelor obținute de-a lungul anilor de liceu, pentru a nu pierde un an de studii. Și în alte țări se ia în considerare această măsură, urmând să se calculeze la nota finală rezultatele din cursul anului școlar în curs, fără a mai susține examenele.  

 

Alte propuneri analizate de specialiști

 

Mai sunt și propuneri de a prelungi anul școlar până în toamnă, dar asta ar însemna o presiune și mai mare asupra elevilor, studenților și profesorilor, care în această perioadă continuă să parcurgă materia prin întâlniri online, iar în mediul preuniversitar s-a făcut deja peste 80% din ceea ce prevede curricula pentru anul în curs. O idee lansată pentru dezbatere este evaluarea prin teleconferință, iar acolo unde nu există mijloace tehnice s-ar putea găsi soluții punctuale. Ministerul Educației a alocat deja fonduri pentru a dota elevii - mai ales din comunitățile defavorizate - care nu au acces la tehnologie, pentru a putea face școala online, iar astfel s-ar putea face și evaluările prin sistemul de teleconferință, ca măsură excepțională într-o situație excepțională, fără precedent, echivalentă cu cea de război. Până se va lua o decizie, școala continuă să se facă online, în toate universitățile și în 80% din sistemul preuniversitar, acolo unde s-au găsit soluții.

 

Repetarea anului școlar ar aduce pierderi enorme pentru bugetul statului și ar afecta mai ales școlile și universitățile private, care ar putea intra în faliment, dat fiind faptul că mulți dintre actualii elevi și studenți ar putea să nu mai aibă venituri din care să achite taxele.

 

Glumă penală de 1 aprilie, în plină pandemie de „fake news”

 

În contextul tensiunii create de întârzierea luării unei decizii cu privire la evaluare și examinare, numărul știrilor false despre anul școlar în România a crescut, de la o zi la alta, atingând apogeul ieri, de Ziua Păcălelii. Din păcate, gluma zilei a fost atât de proastă, încât Ministerul Educației a făcut plângere penală și caută făptuitorul: a fost lansat în mediul online un document identic cu un Ordin de Ministru, conținând toate însemnele specifice unui document oficial, inclusiv ștampila ministerului și semnătura ministrului, în fals. Falsul Ordin de Ministru anunța că se vor relua cursurile pe 6 aprilie.


 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri