Cheltuielile pentru jocurile de mobil au scăzut cu 5% la nivel global în 2022, până la 110 miliarde de dolari, a precizat Data.ai, în raportul său "State of Mobile", publicat miercuri. Raportul analizează, de asemenea, starea mai largă a unor sectoare precum reclamele mobile, comerțul cu amănuntul și aplicațiile de social media.
"Vedem cum apare această temă majoră, aceea că oamenii sunt mai sensibili la preț și mai conservatori din punct de vedere financiar", a declarat Lexi Sydow, șef al diviziei de insight la Data.ai, pentru CNBC, adăugând că "cea mai mare lovitură" în ceea ce privește cheltuielile pentru aplicații a fost dată în domeniul jocurilor.
Confruntați cu vânturi economice potrivnice, cum ar fi prețurile mai mari și costurile de împrumut, oamenii reduc achizițiile discreționare. Jocurile în special au fost sub presiune.
Vânzările globale de jocuri și servicii, inclusiv jocuri pentru console și PC, ar urma să se contracte cu 1,2% de la an la an, până la 188 de miliarde de dolari în 2022, potrivit unei note de cercetare din iulie a firmei de date de piață Ampere Analysis.
În ultimii ani, creșterea jocurilor pe mobil a fost povestea dominantă în industria jocurilor, marii editori făcând pariuri mari pe dezvoltatorii de jocuri mobile.
La începutul anului trecut, Take-Two a cumpărat firma de jocuri mobile Zynga pentru 12,7 miliarde de dolari. În 2016, producătorul jocului Candy Crush Saga, King, a fost cumpărat de Activision Blizzard pentru 5,9 miliarde de dolari. Gigantul tehnologic american Microsoft, între timp, mizează pe o creștere continuă în domeniul jocurilor mobile prin propunerea de preluare a Activision Blizzard, în valoare de 69 de miliarde de dolari.
Totuși, această creștere a fost pusă la încercare în ultima vreme de o serie de obstacole macroeconomice, printre care se numără creșterea costului vieții și rate ale dobânzii mai mari.
În 2020, Microsoft și Sony și-au lansat consolele de jocuri de ultimă generație, ceea ce oferă mai multă concurență pentru telefonia mobilă.
Anul trecut a fost marcat, de asemenea, de o revenire a activităților și de o normalizare a regulilor de călătorie de la apogeul pandemiei Covid-19 din 2020, când o mare parte a lumii s-a refugiat acasă.
Aplicațiile care nu au legătură cu jocurile de noroc s-au dovedit mai rezistente în 2022, potrivit cercetării Data.ai, valoarea achizițiilor în astfel de aplicații crescând cu 6% de la an la an, până la 58 de miliarde de dolari. Creșterea a fost determinată în principal de abonamentele și achizițiile în aplicație în platformele de streaming, aplicațiile de întâlniri și serviciile video de scurtă durată precum TikTok.
Descărcările din aplicațiile care nu au legătură cu jocurile de noroc au crescut cu 13% față de anul precedent, ajungând la 165 de miliarde.
Totuși, acest lucru nu a reușit să compenseze scăderea cheltuielilor pentru jocuri de mobil, cheltuielile în magazinele de aplicații scăzând cu 2%, la 167 de miliarde de dolari.
Data.ai se așteaptă ca, în acest an, cheltuielile globale pentru aplicații, în special pentru jocuri, să scadă cu încă 3%, până la 107 miliarde de dolari, ca urmare a scăderii venitului disponibil și a modificărilor privind confidențialitatea.
(sursa: Mediafax)