Jurnalul.ro Special Ex-ministrul Chițoiu cere o nouă expertiză a accidentului. Motivul: era mai gras decât s-a luat în calcul

Ex-ministrul Chițoiu cere o nouă expertiză a accidentului. Motivul: era mai gras decât s-a luat în calcul

de Mariana Zaharia    |   

Procesul în care fostul ministru al Economiei, Daniel Chițoiu, este judecat pentru ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă este în plină desfășurare la Judecătoria Pitești. Prezent la fiecare termen, Chițoiu a obținut deja o primă victorie: supraviețuitoarea și-a retras plângerea.

 Accidentul în care a fost implicat politicianul a avut loc în 2019, pe șoseaua care leagă Vâlcea de Pitești. Au murit doi oameni, soț și soție, iar o a treia persoană a fost grav rănită. 

Supraviețuitoarea nu mai vrea să vină în instanță 

Viorica Popescu era pe bancheta din spate în mașina condusă de fratele ei, în a doua zi de Crăciun din 2019. Când autoturismul s-a lovit cu cel condus de fostul ministru, femeia a fost rănită grav, a fost spitalizată mai întâi la Pitești și apoi la București timp de mai multe luni. Avea bazinul fracturat. Externată, nu a venit acasă, ci a mers la recuperare. În instanță a ajuns însoțită de fiu și ajutându-se de un baston, motiv pentru care i-a spus judecătoarei că își retrage plângerea. Femeia a explicat și în fața jurnaliștilor că îi este prea greu să mai vină la procese, în timp ce apărătorii fostului ministru au susținut în instanță că supraviețuitoarea își retrage plângerea pentru modul în care s-a purtat cu ea Daniel Chițoiu. „Este alegerea dânsei, eu am susținut-o cât a fost în spital, nu financiar. Eu nu mă simt vinovat de cauzarea accidentului, dar îmi pare foarte rău pentru tragedie. Mai știu cum s-a întâmplat accidentul. Am avut 7 coaste rupte, sternul fisurat și deplasat, eu nu mă simt vinovat, puteam să mor și eu”, a declarat Daniel Chițoiu, la ieșirea de la judecătorie. 

Tactica „mortul e de vină”

În sala de judecată, Daniel Chițoiu a stat singur pe bancă și a fost atent permanent la ce se discută. A gesticulat uneori, mai ales la momentele în care reprezentanta Parchetului a cerut să fie respinse solicitările avocaților care îl apără.

Inculpatul are doi apărători, unul din Argeș și unul din Capitală, și ambii au cerut mai multe expertize cu care speră să scape măcar parțial de acuzații. Prima cerere a fost pentru o nouă expertiză medico-legală. Apărătorii susțin că șoferul care și-a pierdut viața în accident și pe care procurorii îl consideră victimă ar fi avut o parte din vină în ceea ce s-a întâmplat. Au dat vina pe vârstă și pe mai multe afecțiuni care, au spus ei, ar fi putut să îi provoace un infarct sau un accident vascular la volan, chiar atunci când a avut loc accidentul. Apărătorii lui Chițoiu susțin că șoferul ar fi suferit de meningită, că nu ar fi avut suficient oxigen din cauza unei pneumonii interstițiale și că ar fi putut să se decompenseze din cauza unei afecțiuni a inimii. „Decesul nu a survenit pe loc, ci la o oră și ceva, așa că ar trebui analizate fișele medicale ale celor care au intervenit la fața locului și cum s-a intervenit. Dacă manevrele de resuscitare au provocat o hemoragie intensă și au dus la leziuni, coaste rupte? Este o cantitate de sânge prea mare trecută la necropsie comparativ cu leziunile. Vrem un supliment de expertiză care să aprecieze capacitatea șoferului de a conduce un autovehicul pe drumurile publice. Nu ar fi primul om care suferă un infarct la volan și mașina se duce haotic pe șosea. Hipoxia (n.r: oxigenarea insuficientă a țesuturilor) putea fi cauzată de pneumonia interstițială de care suferea și când rămâi fără aer nu mai ai controlul asupra brațelor. Și atunci mașina se putea deplasa aiurea”, i-a spus judecătoarei Dan Panțoiu, unul dintre apărătorii lui Daniel Chițoiu. Magistratul a respins pe loc această cerere. Apărătorii au venit cu o alta - o expertiză tehnică a modului în care s-a produs accidentul. 

Vor să fie folosit un soft american pentru reconstituirea evenimentelor rutiere 

Avocații lui Daniel Chițoiu și-au fundamentat această cerere pe o greșeală găsită în raportul de expertiză. Când s-a luat în calcul greutatea corporală a șoferului Chițoiu, s-a scris că avea 75 de kilograme, iar politicianul cântărea atunci 110 kilograme. „Poziția autoturismelor după accident nu a fost modificată. Există un soft american, căci deocamdată de la americani luăm lumină, prin care să fie reconstituit modul în care s-a produs evenimentul, pe baza poziției în care au rămas mașinile după impact. Noi cerem, doamna președinte, ca în cazul în care veți admite această expertiză, și cred că o veți face pentru că nu puteți lăsa lucrurile nelămurite, să fie ales un expert din lista celor care folosesc un astfel de soft în România. Sunt câțiva!”, au mai spus apărătorii lui Daniel Chițoiu.

Avocatul victimelor a cerut instanței să respingă ceea ce cer apărătorii și a spus că sunt probe suficiente, iar cazul este simpluț. Magistratul a anunțat că rămâne în pronunțare și a dat un nou termen pe 5 aprilie. 

„Dacă manevrele de resuscitare au provocat o hemoragie intensă și au dus la leziuni, coaste rupte? Este o cantitate de sânge prea mare trecută la necropsie comparativ cu leziunile”

Dan Panțoiu, avocatul lui Daniel Chițoiu 

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

 

Subiecte în articol: daniel chitoiu expertiza accident
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri