Jurnalul.ro Special Anchete Luna contractelor, la primăria lui Clotilde

Luna contractelor, la primăria lui Clotilde

de Ion Alexandru    |   

După ce, luna trecută, Primăria Sectorului 1, la conducerea căreia se află Clotilde Armand de la USR, a scos la mezat un contract de un milion de lei, pentru prestarea de servicii de „gospodărire” a piețelor agroalimentare din zona pe care o păstorește, recent, aceeași instituție s-a apucat de topografie și cartografie. Administrația USR-istă a contractat servicii de cadastru și intabulare a nu mai puțin de 1.025 de terenuri și construcții aparținând domeniului public și privat al Capitalei, în valoare de peste 6,2 milioane de lei. Afacerea vizează terenuri, școli, sedii de instituții, spațiile verzi dintre blocuri, alei și alte asemenea locații și se va derula în următorii patru ani. Una dintre firmele care și-au adjudecat contractul a fost criticată, în 2018, de USR Constanța că încheie contracte cu administrația locală, acuzând că patronal este un fost consilier general al PSD.

Primăria Sectorului 1 din București, la conducerea căreia se află primărița USR Clotilde Armand, a scos la licitație, în data de 5 februarie 2024, un contract, potrivit căruia se dorește să achiziționeze servicii de cadastru, topografie și cartografie pentru un număr de aproximativ 1.025 de imobile, constând fie în terenuri, fie în terenuri cu construcții, aparținând domeniului public și privat al Municipiului București și aflate pe raza Sectorului 1.

Este vorba despre un contract cu o durată de 48 de luni (patru ani), pentru care autoritatea contractantă a organizat o licitație deschisă, impunând ca și criteriu de atribuire cel mai bun raport calitate-preț. Mai exact, prețul ofertei a cântărit 40 la sută din decizie, experiența experților-cheie a cântărit 16 la sută din decizie, iar „demonstrarea unei planificări adecvată a resurselor umane și a activităților” a cântărit restul de 44 la sută din decizie.

Afacerea este finanțată din fonduri bugetare, fiind alocată din vistieria Primăriei Sectorului 1 suma de 5.431.600 de lei fără TVA, respectiv de 6.463.604 lei cu TVA inclusă. La această procedură, au fost depuse, inițial, cinci oferte, din care una a fost descalificată, pe motiv că era inacceptabilă, o a doua ofertă a fost retrasă, rămânând în cursă trei oferte.

La data de 27 martie 2024, instituția condusă de Clotilde Armand a atribuit acordul-cadru nr. J-AC/30/20024, desemnând câștigătoare o asociere compusă din patru firme. Este vorba despre SC Theotop SRL, SC DGT Alfa SRL, SC Stereogis Proiect SRL și SC Control Survey SRL, care au încheiat cu Primăria Sectorului 1 un contract în valoare de 5.126.200 de lei fără TVA, respectiv de 6.207.200 de lei cu TVA inclusă (1.266.278 de euro). Practic, în medie, fiecare dintre cele 1.025 de proprietăți care fac obiectul acestui contract va „înghiți” câte 6.055,8 lei cu TVA (1.235,9 euro).

Sunt vizate 1.000 de străzi

Potrivit caietului de sarcini care stă la baza acestui contract, serviciile achiziționate sunt necesare pentru realizarea înscrierii în cartea funciară. „Trebuie realizată întocmirea documentației cadastrale și intabularea în cartea funciară a aproximativ 900 de străzi aflate în administrarea Primăriei Sectorului 1, ce însumează o suprafață de aproximativ 125 de hectare, a 100 de străzi aflate pe raza teritorială a Sectorului 1 și în administrarea Primăriei Capitalei ce însumează alte 25 de hectare, precum și a 100 de terenuri (cvartale) compuse din spații verzi aferente blocurilor de locuințe, parcări de reședință și alei, în suprafață totală aproximativă de 150 de hectare, se arată în documentul citat.

De asemenea, mai trebuie executate relevee în vederea identificării dimensiunilor și conformației spațiilor interioare ale imobilelor aparținând domeniului public al Municipiului București (unități de învățământ, sedii administrative, piețe agroalimentare, dispensare sau locuințe sociale), însumând o suprafață aproximativă de 100.000 de metri pătrați. Primăria mai solicită înscrierea documentației cadastrale și intabulare în cartea funciară a 20 de imobile (construcții și terenuri) aparținând domeniului public și privat al Municipiului București, reprezentând piețe agroalimentare, spații comerciale, sedii instituționale, locuințe sociale și unități de învățământ.

Nu în ultimul rând, contractul mai vizează actualizarea documentațiilor tehnice de cadastru, topografie și cartografie digitală, „în vederea corelării datelor înscrise în acestea cu modificările survenite în ceea ce privește situația juridică sau în urma soluționării cererilor de remodificare”.

Cine sunt cadastriștii selectați

Una dintre companiile care i-au adjudecat acest contract, SC Theotop SRL, companie înființată în anul 1991, este controlată de patronii Valeriu Marian Manolache și Teofan Manolache. În 2018, USR Constanța, adică nimeni alții decât colegii de partid al primăriței Clotilde Armand, cerea anularea unui contract încheiat de Primăria Municipiului Constanța cu SC Theotop SRL, printre motive fiind indicat și cel conform căruia Valeriu Manolache era un apropiat al fostului primar general al Capitalei, Sorin Oprescu. Un alt motiv ar fi fost acela că societatea s-a ocupat de întocmirea Registrului Spațiilor Verzi din București, dar și că patronul a fost consilier general în Consiliul General al Municipiului București în mandatul 2012-2016. Compania în cauză a derulat, în ultimii ani, contracte cu Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, cu primăria orașului Cernavodă, cu Primăria Sectorului 4, cu CNAIR, cu Primăria Sectorului 3, cu CFR SA, cu Primăria Capitalei, cu Primăria Constanța, cu RA-APPS, cu Consiliul Județean Brașov și cu primăria Municipiului Fetești.

SC DGT Art SRL este o companie deținută, în prezent, de Bogdan Cristian Jinga, Oana Mihaela Badi și Cezar Romului Dumitru. Și această entitate a derulat contracte cu CNAIR, Transelectrica, Consiliul Județean Satu Mare, Primăria Municipiului Sibiu, CFR, RNP Romsilva, cu Primăria Municipiului Odorheiu Secuiesc sau cu Consiliul Județean Brașov.

Alt milion pentru „gospodărirea” privată a piețelor publice

„Jurnalul” a dezvăluit, luna trecută, că, potrivit unui anunț de participare publicat, la data de 18 martie 2024, Primăria Sectorului 1 precizează că intenționează să încheie un contract de servicii „de administrare imobile (gospodărire) care aparțin Sectorului 1 al Municipiului București”. Este vorba despre imobile din 11 locații, care reprezintă, de fapt, cele mai cunoscute piețe din sector.

Valoarea estimată a contractului scos la mezat de Primăria Sectorului 1, calculată la nivelul Referatului de necesitate din 21 februarie 2023, întocmit de Serviciul Autorizații de Funcționare și Servicii Publice, este de 840.000 de lei fără TVA, respectiv de 999.600 de lei cu TVA inclusă. Mai exact, câte 83.300 de lei cu TVA pe lună este tariful pentru opt luni, la care se mai adaugă un tarif de 83.300 de lei cu TVA pe lună, pentru următoarele patru luni, din perioada 1 ianuarie – 1 aprilie 2025.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri