Elevii au participat, recent, la un concurs, organizat de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României, în care au avut ocazia să propună o idee de reformă a învățământului românesc. Tinerii au răspuns provocării și au cerut schimbări pertinente, arătând că sunt mai conectați la ceea ce se cere în piața liberă decât adulții care fac strategii în birourile Ministerului Educației.
O elevă a scris că și ar dori materii precum educație economică și antreprenorială, educație ecologică, educație pentru pace și cooperare, și educație pentru sănătate. Un alt elev a propus o reforma psiho-emoțional-didactică pentru copiii supradotați din România. Silviu aduce în discuție necesitatea unei reforme care să se concentreze și pe sprijinul și orientarea elevilor supradotați. Un alt tânăr, de 17 ani, a scris că își dorește o școală cu adevărat accesibilă pentru elevii cu cerințe educaționale speciale. El sugerează construirea sau acreditarea liceelor profesionale pentru acești elevi pentru a elimina dificultățile legate de distanță și de navetă. De asemenea, tânărul propune înființarea unui departament în cadrul Ministerului Educației, care să implice părinții și reprezentanții elevilor cu cerințe educaționale speciale în procesul de luare a deciziilor și să se ocupe de sesizările din țară.
Toate aceste idei au fost trimise de organizatorii concursului direct către Ministrul Educației, Ligia Deca, în speranța că o parte dintre acestea vor fi implementate în viitor.