Constructorii care discută probleme de infrastructură cu reprezentanţii Guvernului sunt nevoiţi să facă eforturi pentru a-i explica partea tehnică chiar consilierului în domeniu al premierului, Cătălin Drulă, a cărui pregătire şi experienţă nu este în infrastructură.
“Nu înţelege despre ce vorbim. Încercăm să-i explicăm care sunt etapele din punct de vedere tehnic, dar nu reuşim să avem o comunicare productivă cu acest consilier”, spune Nicolae Boţu, profesor universitar la Facultatea de Construcţii de la Iaşi, unul dintre cei mai cunoscuţi specialişti în studii de fezabilitate din România.
Consilierul Drulă este vicepreşedinte şi director executiv al Asociaţiei Pro Infrastructura (API) şi unul dintre cei mai vizibili critici ai problemelor legate de infrastructura de transport. Vizibil a fost şi în stradă, la mitingurile organizate după tragedia de la Clubul Colectiv, și astfel a ajuns peste noapte, din ONG-ist, IT-st, blogger şi forumist, specialist în problemele de infrastructură pe care le are România.
Cătălin Drulă nu este nici specialist în absorbţie de fonduri europene, însă, culmea, premierul Dacian Cioloş l-a ales tocmai pentru a rezolva problema proiectelor de infrastructură în execuţie şi în pregătire, în special pe cele finanţate din fonduri europene.
„O oportunitate extraordinară de a pune umărul”
Debutul consilierului Drulă în activitatea din cabinetul tehnocratului Dacian Cioloş a fost anunțat pe Facebook. "Premierul Dacian Cioloş mi-a propus să-i fiu consilier pe probleme de infrastructură de transport. Decizia a fost greu de luat. Am un job foarte interesant în IT, într-un proiect excepţional (despre care voi povesti mai multe cîndva).
Pe de altă parte, este o oportunitate extraordinară de a pune umărul la schimbarea în bine, în domeniul infrastructurii", scria Drulă, chiar înainte de a-i răspunde premierului. Activitatea consilierului se desfăşoară în continuare tot pe reţelele de socializare, unde își ține la curent prietenii virtuali în legătură cu munca din minister.
„Concomitent cu deja faimoasa tăiere a hîrtiilor din administrație, încercăm să debirocratizăm și să deblocăm proiectele de infrastructură. Tăiem hîrtiile pentru autostrăzi, cum s-ar zice. Avem bani (europeni sau de la buget), avem contracte semnate, dar de multe ori nu avem lucrări în teren din motive strict birocratice” - Ultima postare pe Facebook a consilierului Drulă