Telekom România şi Asociaţia Telefonul Copilului lansează campania 'Tu cum te simţi azi?', cazurile de abuz sau de hărţuire asupra minorilor putând fi semnalate pe platforma online 'www.116111.ro' şi în aplicaţia mobilă 'HappyGraff',
Platforma 'www.116111.ro' reuneşte informaţii utile despre cum se pot semnala cazurile de abuz asupra copiilor, dar şi modalităţi de a solicita consiliere specializată pentru astfel de cazuri.
La rândul său, aplicaţia mobilă HappyGraff a fost dezvoltată de Asociaţia Telefonul Copilului cu susţinere financiară din partea Telekom România şi funcţionează ca un jurnal în care adolescenţii îşi pot înregistra stările emoţionale ori de câte ori simt nevoia şi în care au acces la sfaturi utile despre cum să gestioneze diferite situaţii cu stări emoţionale dificile. Aplicaţia mobilă poate fi accesată pe telefoane mobile cu sistem de operare Android şi este disponibilă pentru descărcare în GooglePlay în mod gratuit. Aplicaţia poate fi descărcată şi din website-ul campaniei.
'Dincolo de beneficiile evidente ale internetului şi digitalizării, mediul online are şi o faţă întunecată. Cu ani în urmă ne-am asumat responsabilitatea de a lupta împotriva efectelor negative pe care mediul online le poate avea şi ne-am implicat în proiecte de informare asupra pericolelor din online, în special pentru categoriile vulnerabile, aşa cum este şi cea a copiilor. Cyberbulling-ul este doar unul dintre fenomenele care iau amploare şi fac victime în rândul copiilor şi adolescenţilor. Ne bucurăm să derulăm o campanie de informare şi prevenţie în tandem cu Asociaţia Telefonul Copilului, partenerul nostru de durată în protejarea copiilor din România împotriva abuzurilor. Prin educarea privind utilizarea responsabilă a platformelor online, credem că putem reduce riscurile de hărţuire la care sunt supuşi adolescenţii, aflaţi la o vârstă vulnerabilă, care pot lua decizii greşite şi pot deveni fie victime, fie abuzatori', a declarat Florina Şerban, manager de proiect responsabilitate corporativă, Telekom România.
În 2017 au fost derulate 815 sesiuni de consiliere online pentru copii şi tineri, cu ajutorul specialiştilor Asociaţiei Telefonul Copilului. Principalele probleme semnalate în cadrul sesiunilor de consiliere au fost: forme de abuz asupra lor sau asupra prietenilor lor, în 50,89% din cazuri; nevoia de consiliere psihologică privind lipsa de încredere în sine, probleme legate de aspectul fizic, 31,34%; nevoia de consiliere juridică privind aspecte legate de efectele negative ale divorţului părinţilor şi încredinţarea copilului, în 6,12% din cazuri etc.
Website-ul www.116111.ro va funcţiona ca o bază de informaţii atât pentru persoanele afectate de fenomenul abuzului şi hărţuirii online, cât şi pentru cei interesaţi de subiect. În acelaşi timp, va reprezenta şi un punct de contact pentru raportarea abuzurilor online, redirecţionând utilizatorii către Telefonul Copilului 116.111, linie gestionată de Asociaţia Telefonul Copilului, cu susţinerea Telekom România.
AGERPRES