Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România consideră o dezinformare comunicarea ASF în care instituția apreciază că amânarea la plată a polițelor de asigurare RCA ale transportatorilor va conduce la creșterea tarifelor RCA la persoanele fizice.
„Aceasta este dezinformare!”, notează COTAR într-un comunicat.
Poliția Română a transmis oficial, pe 1 aprilie 2020, informarea conform căreia numărul de accidente a scăzut cu 72%, pe perioada restricțiilor de circulație impuse prin declanșarea stării de urgență pe teritoriul României. În concluzie, în această perioadă, rata combinată a RCA nu va putea trece de 20%, ținând cont de faptul că este restriționată deplasarea tuturor persoanelor fizice și chiar a unor persoane juridice, pentru perioada stării de urgență.
COTAR întreabă cine este persoana care a semnat adresa transmisă de ASF către Guvernului României și dacă această adresă are aprobarea Consiliului ASF și de ce această scrisoare nu a fost însoțită de studiul de impact care a condus la concluzia că tarifele RCA ale persoanelor fizice vor crește în perioada următoare. „Cum vă explicați faptul că asiguratori din țări cu instituții serioase de supraveghere a pieței financiare (Exemplu: Statele Unite ale Americii) au decis să nu majoreze prețul asigurării RCA, ba chiar, asiguratorii au decis restituirea către asigurați a unor sume importante de bani pentru perioada în care transportul este restricționat (pentru perioada pandemiei COVID – 19)?”, mai întreabă transportatorii.
COTAR spune că în țări cu instituții credibile și serioase de supraveghere financiară, asiguratorii au decis restituirea a peste 800 milioane de dolari asiguraților săi, pe fondul reducerii semnificative a numărului de accidente, iar în România, ASF afirma explicit faptul că prețul poliței RCA poate să crească, fără a prezenta un studiu de impact. „Cerem să se clarifice de ce asociația asiguratorilor UNSAR a influențat din nou decizia ASF de a comunica aceste lucruri lipsite de orice noțiune logică elementară. Interesele cui le reprezintă, în realitate, Consiliul ASF?”, încheie transportatorii.