"Având în vedere faptul că situaţia în care a ajuns transportul public de persoane din Bucureşti pare fără rezolvare, cerem Guvernului şi Primăriei Capitalei să desfiinţeze această gaură neagră care absoarbe foarte mulţi bani de la bugetul statului şi să scoată la licitaţie traseele operate de STB. Transportatorii privaţi au fost eliminaţi de pe traseele care leagă Bucureştiul de localităţile învecinate, sub pretextul că se poate ocupa mai bine STB de nevoile călătorilor. Iată că acum vedem contrariul. Dincolo de faptul că a bloca timp de mai multe zile consecutiv toată Capitala devine deja o problemă de securitate naţională, mai vedem că principalele revendicări ale greviştilor sunt legate de problemele tehnice ale autobuzelor, care pun în pericol viaţa oamenilor. Nu explică nimeni unde se duc banii pe care STB i-a primit în fiecare an, ca subvenţii. Transportatorii rutieri de persoane aşteaptă aceste explicaţii, mai ales după ce au fost eliminaţi de pe rutele pe care operau între Bucureşti şi localităţile din Ilfov", spune Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.
Subvenţia plătită de Primăria Capitalei pentru transportul public s-a dublat din 2015 până în 2020. În 2021 suma reprezintă cira 50% jumătate din buget.
"În anul 2015, bugetul RATB era 515 milioane de lei, iar în 2020 ajunsese la 1,235 miliarde de lei. Anul trecut, municipalitatea avea deja datorii de aproape 1 miliard de lei, din cauză că Primăria nu a putut acoperi subvenţia din ce în ce mai mare. STB, pe de altă parte, avea, tot anul trecut, circa 900 de milioane de lei datorii la ANAF. S-au făcut achiziţii de autobuze, troleibuze şi tramvaie, dar toate studiile au constatat că nu s-a îmbunătăţit calitatea serviciilor STB", transmite confederația.
Subvenţiile au fost alocate pentru scădearea costului biletului. Din aproape 600.000 de călători zilnici, peste 200.000 călătoresc gratuit.
"Propunem să nu mai dea vina pe sindicalişti edilul sau directorul STB, pentru că nu s-a ajuns la această situaţie peste noapte, ci după mulţi ani de jaf continuu din banul public. Mai bine ar lăsa problema transportului în grija transportatorilor! Iar de verificarea modului în care s-au cheltuit banii de subvenţii pentru STB ar trebui să se ocupe instituţiile abilitate pentru control", arată COTAR.