Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Cum faci bani cu decorațiuni premium

Cum faci bani cu decorațiuni premium

de Luciana Cocoș    |   

Lockdown-ul a fost un moment de bun augur pentru cei care au simțit nevoile pieței și și-au asumat riscuri. Nevoiți să stea în mai mult în case, românii au început să investească în propriile locuințe, au reamenajat și au decorat după ultimele tendințe. Iar în cazul celor care au devenit părinți, implicarea și atenția au fost până la cel mai mic detaliu. Camera copilului, cu această idee a pornit la drum și Sabina Popa, o tânără antreprenoare din Capitală, mamă a doi copii. Grija pentru încăperea celor mici s-a transformat într-o idee de business care a prins rapid la români: tapet pe care se poate desena și șterge, tablouri personalizate și stickere.

 

 

 

Ideea de a face din decorarea camerei celor mici un business a încolțit în mintea Sabinei Popa în timp ce era însărcinată cu cel de-al doilea copil, iar lipsa decorațiunilor premium i-a întărit convingerea că trebuie să facă ceva. A lucrat mulți ani în domeniul vânzărilor în corporații mari și a cochetat cu televiziunea, fiind reporter de știri. Îmbinând experiența din cele două domenii, Sabina a decis să facă pasul spre antreprenoriat. „Când eram însărcinată cu cel de-al doilea copil, mi-am propus să deschid un business de care să mă pot ocupa în cei doi ani de concediu de creștere. Eu caut idei de business dintotdeauna, dar aceasta a semănat mai degrabă cu o sclipire. Ideea de decorațiuni premium pentru pereții din camera copiilor s-a născut dintr-o nevoie pe piața autohtonă, nevoie de care m-am lovit și eu când le-am decorat camerele celor mici”, spune ea. Pe perioada maternității a început să se documenteze, să studieze piața.

COVID-19 a întârziat startul

Planul urma să fie pus în practică în primăvara acestui an, doar că izbucnirea pandemiei în România a adus un moment de cumpănă. „În mod firesc, ne-am pus această întrebare: dacă starea de incertitudine care domnea la acel moment avea să stopeze bunul mers al lansării? Cu toate acestea, ne-am gândit că viața merge înainte indiferent de greutăți, iar buna dispoziție familială era obiectivul nostru. Micuții au tot dreptul la o copilărie fericită, iar designul camerei lor – locul unde petrec o bună bucată de timp atât ei, cât și părinții – are rolul de a contribui la o viață armonioasă, departe de necazurile din afara casei”, mai spune Sabina Popa.  

Ajutor din familie

Cu o investiție de câteva mii de euro, bani proveniți din economii, Sabina Popa a lansat Miaki.ro, primul magazin din România nișat pe decorațiuni premium pentru pereți. „După noi, desigur au apărut și alte firme. Dar când ești primul, ai câteva avantaje. Avem cea mai variată gamă de modele de pe piață, posibilități infinite de a le customiza datorită graficienilor și ilustratorilor profesioniști cu care colaborăm, iar tapetul în sine este unic în România! Am investit în jur de 5-6 mii de euro în platforma e-commerce și în creație. Prin creație mă refer la modelele de tapet/tablouri care se regăsesc pe site-ul nostru. Nu lucrăm cu stocuri, pentru că totul este customizat”, adaugă antreprenoarea.

Punctul forte, customer care-ul

Care a fost atuul afacerii? „Cred că punctul forte este customer care-ul. O îndeletnicire pe care am deprins-o tot din companiile multinaționale, care mă ajută acum să fiu aproape de clienți. Majoritatea celor care comandă este compusă din mămici. Eu rezonez, empatizez, iar la final toată lumea e fericită și mulțumită de rezultat”, povestește Sabina Popa. Lansarea businessului a coincis, pe plan personal, cu nașterea celui de-al doilea copil. „Desigur că nu este deloc ușor să crești doi copii mici și o afacere și am nevoie de ajutor. Spun mereu «noi» când mă refer la Miaki, pentru că, deși eu coordonez totul, este un efort comun. Toată familia mă susține. Când mă ajută mama cu cei mici, asamblăm și tablouri, și pregătim împreună colete. Din fericire, este sănătoasă și în putere, și mă poate ajuta. Soțul mă ajută la tot ce înseamnă comunicare, fiind un expert în acest domeniu. Tatăl meu mă ajută cu sfaturi financiare și pe partea de contabilitate. Cumnata mea, cu postări pe tot felul de platforme online”.

Vârsta optimă

Specialiștii recomandă reamenajarea camerei copilului în jurul vârstei de 3 ani, când acesta începe să fie atras de povești, personaje și tot felul de culori, precum și de desen. Tapetul este piesa de rezistență de la Miaki. „Se printează dintr-o singură bucată, astfel nu există îmbinări pe perete și arată perfect. Materialul este foarte natural, plăcut la atingere, rezistent și grosuț. Astfel acoperă orice imperfecțiune a peretelui. Prețul pentru tapet oscilează între 190-270 de lei/mp. Există această diferență deoarece modelele mai scumpe au un design mult mai complex, care de multe ori trebuie editat ca să arate bine pe perete.

 

Acum este greu oriunde, nu doar în România. Poate sună cinic, dar pentru noi izbucnirea pandemiei a fost un avantaj, având în vedere că lumea a fost obligată să stea în case și atât comunicarea, cât și shoppingul s-au mutat în online cu totul.

Sabina Popa, fondator Miaki

 

„Am așteptat cu sufletul la gură anul acesta programul Start-up Nation, dar, din păcate, va trebui să mai aștept până anul viitor”.

Sabina Popa, fondator Miaki

 

Target: dublarea cifrei de afaceri

În pofida vremurilor, lucrurile au mers bine pentru Sabina Popa și brandul ei. „Anul acesta, fiind de debut, se termină într-o notă foarte pozitivă din punctul de vedere al cifrelor pentru noi și promițător pentru anul ce vine. Estimăm o cifră de afaceri la final de 2020 de 30.000 de euro și targetul este cel puțin dublarea acesteia pentru 2021”, spune antreprenoarea, care-și bazează succesul pe creștere organică și calitate. „Dorim să inovăm, să aducem produse noi și să rămânem în nișa serviciilor premium. Intenționăm să internalizăm producția și să achiziționăm echipamente, să deschidem un showroom pentru a facilita comunicarea și vânzarea. Lucrăm exclusiv prin colaborare, iar la momentul de față avem 6 colaboratori cu care suntem în contact aproape zilnic. Este într-adevăr greu să găsești colaboratori români serioși, dar cred foarte tare că cine se aseamănă se adună și acum ne putem mândri cu o mână de oameni, profesioniști, care sunt la fel de interesați ca și noi să iasă lucrurile bine”.

 

Tendințele sezonului

Camera copilului nu înseamnă aproape niciodată un perete gol, așa că noi încercăm să ocolim un dulap, un pătuț, o fereastră sau o ușă, iar elementele importante din tapet să rămână vizibile”, spune fondatoarea brandului. Tendințele sezonului 2020 în privința camerelor pentru copii sunt florile, frunzele și motivele scandinave, care își pun tot mai mult amprenta pe modul în care alegem să ne decorăm casele. Tablourile, stickerele și decorațiunile din lemn pot completa perfect camerele celor mici. Specialiștii nu recomandă folosirea sticlei, având în vedere pericolul de accidentare. Tablourile de la Miaki, de exemplu, sunt protejate cu o folie specială, astfel încât joaca de copil să fie una fără pagube. Prețul tablourilor variază între 215 și 299 de lei, stickerele, 75-250, iar decorațiunile din lemn, 225 și 375 de lei.

 

 

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri