Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Cum ne înscriem la ANAF din fotoliul de acasă

Cum ne înscriem la ANAF din fotoliul de acasă

de Valentin Gros    |   

Persoanele fizice care nu dețin un certificat digital calificat pot solicita înregistrarea în Spațiul Virtual Privat (SPV) și pe bază de nume de utilizator și parolă, informează un comunicat transmis de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Așadar, pentru autentificare, contribuabilul nu mai trebuie să se deplaseze la circa financiară de care aparține.

 

Înregistrarea se face în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice (MFP) sau ANAF.

Astfel, începând cu data de 1 aprilie 2020, pentru persoanele fizice care au primit de la ANAF o somație sau o decizie referitoare la obligații de plată, emisă începând cu data de 1 ianuarie 2015, aprobarea înregistrării în SPV „se realizează cu ușurință în mediul electronic”, menționează comunicatul citat. În acest sens, persoana fizică accesează formularul web de înregistrare, intră la câmpul „Tipul de aprobare”, selectează opțiunea „Verificare număr document”, și completează numărul documentului, la secțiunea „Număr document”.

Formularul este disponibil pe site-ul ANAF. Accesarea serviciului SPV se realizează din pagina principală a site-ului, secţiunea „Servicii Online - Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice şi juridice Spaţiul Privat Virtual”.

„Reamintim contribuabililor că obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță prin intermediul Spațiului Privat Virtual (pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații), iar plata poate fi efectuată prin internet banking sau ghiseul.ro”, au precizat oficialii ANAF.

 

Actele necesare

Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor documente:

a) decizie de impunere - emisă începând cu anul 2013 sau

b) decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii - emisă începând cu anul 2013 sau

c) somație - emisă începând cu data de 1.01.2015.

d) numărul scrisorii primite în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

 

Spaţiul Privat Virtual permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prinSPV au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri