Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Petre Daea, susţine că Mioriţa poate fi folosită drept brand de ţară pentru că "oaia este o statuie vie".
"Oaia este o statuie vie. Aceasta este doar o definiţie. Argumentele se găsesc în străfundul analizei pentru fiecare şi pentru orice loc. Uitaţi-vă dumneavoastră astăzi în orice parte a ţării cât de frumos este acest animal pe păşunile verzi ale ţării româneşti. Frunza o are toată lumea, dar oile ca în România nu. Lângă oaie găseşti o frunză, lângă frunză nu poţi să găseşti o oaie", a declarat Petre Daea la Antena 3 întrebat de ce oaia ar trebui să fie simbol naţional.
Ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre, a declarat, marţi, că a propus folosirea unor simboluri naţionale, precum Mioriţa, în materiale de promovare turistică însă nu intenţionează schimbarea brandului de ţară.
"Am venit cu o idee, să ne folosim de simboluri naţionale cum este Mioriţa, să ne folosim de legendele României pe care le avem din trecut, în aşa fel încât să facem o altfel de promovare faţă de modul în care s-a făcut în ultimii 27 de ani sau poate că nu s-a făcut în ultimii 27 de ani. Să schimbăm puţin strategia şi eu am lansat o idee principială, că de aceea este comitet consultativ în Turism, să ne consultăm. Bineînţeles că cineva de acolo a luat în băşcălie şi a trebuit să înceapă să fie de rea-credinţă şi să analizeze altfel această discuţie", a explicat Dobre, la Palatul Parlamentului, întrebat dacă intenţionează să schimbe brandul de ţară.
El a precizat că brandul de ţară nu se poate schimba până în 2020, deoarece ar însemna să se înapoieze Comisiei Europene suma de 850.000 euro.
"Este vreo ruşine că discutăm despre simbolurile României, despre Mioriţa? Este vreo ruşine că ne folosim de legendele României? În primul rând, trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulţi turişti sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetăţeni români, care vin de două ori pe an şi cheltuiesc bani în activitatea aceasta turistică din România. Mulţi dintre ei şi-au şi dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo ruşine că le reamintim românilor de legende şi de simbolurile naţionale? Nu este vorba de schimbarea brandului de ţară, nu se poate schimba brandul de ţară că asta ar însemna să dăm înapoi Comisiei Europene 850.000 euro, ceea ce nu se poate şi nu cred că vreun conducător al unei instituţii publice îşi asumă aşa ceva", a spus Dobre.
Ministrul Turismului a precizat că discuţia referitoare la Mioriţa a avut loc în contextul în care trebuie realizate şase broşuri pentru promovarea turistică a României.
"Este vorba de o discuţie principială pentru că noi, în momentul de faţă, avem de realizat nişte broşuri, şase la număr, o să înceapă o achiziţie publică la Ministerul Turismului. Pe lângă asta, mai este promovarea pe partea de media online", a menţionat Dobre. AGERPRES