Trăim în vecinătatea unei imense tragedii, cînd se vorbeşte mai mult ca niciodată despre înfruntarea dintre bine şi rău şi despre curaj. Evgheni Schwartz a fost un mare scriitor rus şi un om curajos, iar gesturile sale de curaj sînt legate mai ales de două piese politice excepţionale, care au fost interzise imediat în Uniunea Sovietică a lui Stalin: Umbra, o adaptare după Andersen, pusă în scenă în 1940, și Dragonul, piesă finalizată în 1944, care a rămas unul dintre cele mai puternice texte-protest împotriva totalitarismului, sub toate formele sale. Dragonul – o parabolă care ne întoarce la basmele copilăriei şi la confruntarea dintre bine şi rău – este textul pe care regizorul Vladimir Anton l-a ales pentru a construi un spectacol despre sursele răului, despre mecanismele prin care autocraţia construieşte o realitate alternativă, schilodeşte / corupe sufletele oamenilor şi îi transformă în complici la instaurarea răului în forma sa supremă.
Vladimir Anton, regizorul spectacolului Dragonul, s-a născut în 1983, în Bucureşti, într-o familie româno-ruso-maghiară de artişti. În 2006, a absolvit Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică I.L.Caragiale București, Secția Regie-teatru, şi între timp a devenit un apreciat actor şi regizor de teatru şi film. A făcut asistenţă de regie la Francis Ford Coppola, Yuri Kordonsky, Liviu Ciulei și a fost director artistic al Festivalului Național de Teatru Independent Ideo Ideis. La începutul carierei, Vladimir Anton a regizat și seriale de televiziune, dar teatrul rămîne spaţiul de întîlnire şi creaţie unde se bucură deplin de libertatea de a-şi exprima obsesiile artistice. A lucrat pe scene din București, Brăila, Brașov, Râmnicu Vâlcea și Odorheiu Secuiesc.