Comisia Europeană are în vedere o revizuire serioasă a procedurilor de omologare a autovehiculelor în spaţiul UE. Comisia doreşte să aibă puteri sporite asurpa industriei auto pentru a putea aplica sancţiuni administrative pentru cei care se implică în măsluirea unor teste.
Mai mult, CE ar putea dispune de un laborator propriu în care să controleze maşinile, să măsoare testele şi să poate ordona rechemări în service pentru remedierea unor defecte sau corecţii.
„Dezvăluirile făcute de grupul Volkswagen au evidenţiat faptul că sistemul care permite vehiculelor să fie introduse pe piaţă trebuie îmbunătăţit în continuare. Pentru a recâştiga încrederea consumatorilor trebuie să înăsprim regulile, dar şi să ne asigurăm că acestea sunt efectiv respectate. Este esenţial să restabilim condiţii de concurenţă echitabile şi o concurenţă loială pe piaţă”, a declarat vicepreşedintele pentru locuri de muncă, creştere, investiţii şi competitivitate din cadrul CE, Jyrki Katainen.
Noul şef al VW, Matthias Muller, a declarat pentru Bloomberg că testele europene pentru emisii poluante trebuie regândite pentru ca rezultatele de laborator să fie cât mai aproape de cele reale obţinute în trafic. Unul dintre efectele scandalului legat de măsluirea noxelor se răsfrânge direct asupra producţiei VW.
Grupul german va opri fabricarea unor cutii de viteză, decizie care afectează două fabrici din Germania, la Kassel şi Emden, unde lucrează 25.000 de angajaţi. Cele două uzine sunt implicate şi în procesul de fabricaţie al modelului Passat, dar livrează subansambluri şi pentru ale modele ale concernului.
65 de miliarde de euro ar putea plăti VW drept despăgubiri în scandalul Dieselgate.