Dacă anul trecut 30% dintre elevii din mediul rural nu reușeau să ia peste 5 la Evaluarea Națională de la final de clasa a VIII-a, anul acesta procentul a ajuns la aproape 40%.
În același timp, numărul de note sub 7 este de două ori mai mare în rândul elevilor de la sate față de colegii lor din mediul urbam.
Aceste cifre arată foarte clar că fenomenul lipsei accesului la o educație de calitate în mediul rural s-a agravat, atrage atenția fundația citată.
Diferențe notabile între elevii din mediul urban versus cei din mediul rural sunt și în privința notelor între 5 și 6. Mai exact, 4.9% dintre elevii din mediul urban au obținut medii între 5 și 5.49 la Evaluarea Națională, în timp ce numărul copiilor de la sate care au obținut aceste rezultate este aproape dublu. Totodată, 8.6% dintre elevii din mediul rural au luat între 5 și 5.49 la această sesiune de examen.
O diferență notabilă este și pentru mediile între 5,5 și 6.
Concret, 5.6% dintre elevii din mediul urban au obținut aceste rezultate, în timp ce procentul elevilor din mediul rural depășește 8%.
În ce privește procentele de copii care au obținut sub media 7, datele transmise de Ministerul Educației arată cât de mare este procentul copiilor care nu se apropie nici măcar de un nivel mediu.
Datele arată că există mai multe cauze pentru care copiii din mediul rural rămân mult mai în urmă față de colegii lor: 24% dintre copii nu sunt ajutați de nimeni la teme, 14% dintre părinții elevilor de gimnaziu spun că nu fac nimic dacă ai lor copii nu se descurcă la teme, 47% dintre adolescenți spun că doar uneori sau niciodată nu le place școala, aproape o treime dintre profesori spun că proporția elevilor cu pierderi de învățare este între un sfert și o jumătate din totalul clasei, doar 67% dintre părinți susțin că profesorii folosesc metode atractive de predare și 35% dintre adolescenți spun că niciodată sau doar uneori au suficiente rechizite și cărţi pentru școală.
1 din 10 copii din clasa a VIII-a nu s-a înscris la Evaluarea Națională. Mai exact, 15.500 de elevi din 170.000 aflați în clasa a VIII-a fie nu și-au dorit să participe la examene, fie au rămas repetenți. Comparativ, dintre cei 100 de copii de clasa a VIII-a înscriși în proiect, doar unul nu s-a înscris la examenul de Evaluare Națională.
(sursa: Mediafax)