Este cel mai mare declin după anul 2014 iar fenomenul se manifestă în condițiile în care consumatorii au redus cheltuielile pe fondul scumpirilor și a inflației galopante.
Totodată, analiștii estimează că reducerea vânzărilor va continua până spre sfârșitul anului viitor.
O altă cauză în scăderea livrărilor de smartphone-uri este și scăderea producției din China, pe fondul restricțiilor stricte impuse de pandemia de COVID-19. Producătorii chinezi Xiaomi, Vivo şi Oppo au raportatscăderi de două cifre ale vânzărilor în 2022.
Pe de altă parte, producătorul sud-coreean Samsung se menține lider la nivel global pe piața telefoanelor mobile, deținând 22%. Compania a scăzut prețurile și a lansat promoții pentru a se menține în fruntea clasamentului. Urmează Appel care și-a crescut cota de piață la 18% după lansarea ultimului model iPhone 14, în luna septembrie.
"Pe măsură ce ne apropiem de sezonul sărbătorilor de sfârşit de an, consumatorii care au amânat achiziţiile vor aştepta reduceri semnificative de preţuri, precum şi promoţii la pachet. Comparativ cu perioada de la finele anului trecut, ne aşteptăm la vânzări mai mici în acest an", a explicat analistul Canalys, Sanyam Chaurasia.