Reţeaua de social media Facebook a anunţat marţi că va începe să contabilizeze veniturile din publicitate în ţările unde realizează aceste venituri, în loc să le redirecţioneze via sediul său internaţional din Dublin (Irlanda), informează Reuters.
Taxele pe companii au devenit un subiect fierbinte ca urmare a dezvăluirii practicilor de optimizare fiscală utilizate de multinaţionale pentru a plăti taxe mai mici. Aceste practici au generat critici pentru ca aceste companii să plătească taxe mai mari în timp ce Europa a început să analizeze diferite opţiuni pentru a-i taxa pe giganţii din industria digitală.
Directorul financiar de la Facebook, Dave Wehner, a precizat că firma a decis să facă trecerea la un sistem local de vânzare în ţările unde are un birou care intermediază vânzări către advertiseri locali.
"Cu alte cuvinte, aceasta înseamnă că veniturile din publicitate intermediate de echipele locale nu vor mai fi contabilizate de sediul internaţional de la Dublin ci în schimb vor fi înregistrate de companiile noastre locale din acea ţară. Credem că această mutare va oferi mai multă transparenţă către guverne şi decidenţii din întreaga lume care au cerut mai multă vizibilitate cu privire la veniturile din vânzările realizate în ţările lor", a declarat Wehner.
Comisia Europeană lucrează la un set de propuneri, care ar urma să fie prezentate în luna martie 2018, privind creşterea taxelor plătite de companiile multinaţionale din sectorul digital, care sunt acuzate că plătesc taxe prea mici în UE prin înregistrarea profiturilor în ţări cu taxe mici unde îşi au sediul european, precum Irlanda şi Luxemburg. Printre opţiunile analizate de oficialii UE se numără majorarea taxelor plătite de companiile din tehnologie pentru veniturile din publicitate, o taxă pe cifra de afaceri a companiilor digitale şi o taxă pe tranzacţiile electronice.
Wehner a precizat marţi că Facebook va implementa modificarea modului în care sunt contabilizate veniturile din publicitate în cursul anului 2018 şi speră să o finalizeze până la mijlocul lui 2019.
În luna aprilie 2016, Facebook a decis deja să înceapă să contabilizeze în Marea Britanie veniturile realizate din vânzările către consumatorii britanici. Chiar dacă această modificare a dus la o creştere a taxelor plătite, Facebook se bucură în continuare de un nivel de taxare relativ redus. Motivul este că Facebook a raportat o marjă de profit de sub 7% pentru Marea Britanie în 2016, faţă de o marjă de aproximativ 45% la nivel de grup. Aceasta pentru că o mare parte din profitul legat de vânzările din Marea Britanie este raportat în altă parte ca urmare a tranzacţiilor de sute de milioane de lire sterline efectuate în interiorul grupului. AGERPRES