''Fans'', un nou site apărut recent, speră să găsească o nişă în lumea social media ajungând la fanii muzicii care îşi doresc altceva. Platforma, ce poate fi accesată la adresa fans.com, permite melomanilor să îşi împărtăşească părerile despre concerte, să facă schimb de ştiri şi să răsfoiască o bază de date care conţine deja circa cinci milioane de concerte, arată AFP.
Site-ul, cel mai recent proiect al lui Peter Shapiro - antreprenor în domeniul muzicii şi omul care s-a aflat în spatele reunirii de anul trecut a celebrei trupe Greatful Dead - ţinteşte să devină o platformă de referinţă pentru fani.
Jeff Caldwell, director de dezvoltare al site-ului, este de părere că lumea social media este prea fragmentată pentru iubitorii muzicii care urmăresc mai mulţi artişti sau care sunt în căutarea unei identităţi separate de restul vieţii lor. ''Oamenii vor să vorbească despre pasiunea lor în mod diferit de cum o fac pe Facebook. Dacă am văzut Slayer aseară, dacă am văzut Gwar, nu sunt sigur că vreau ca cei cu care lucrez să ştie acest lucru sau ca bunica mea să vadă asta", a declarat Caldwell pentru sursa citată, referindu-se la două formaţii de heavy metal. În plus, Caldwell consideră că fans.com este un mijloc excelent de a lansa conversaţii despre vechile trupe sau despre sălile de concerte ce au fost închise, subiecte care sunt adesea retrogradate automat în cronologia Facebook.
Noua platformă le permite melomanilor să publice, sub pseudonim, conţinut accesibil tuturor celorlalţi fani ai aceluiaşi artist.
Potrivit New York Times, Shapiro a dezvoltat acest proiect timp de doi ani, cu o echipă formată din zece oameni, şi a investit ''câteva milioane'' de dolari.
Fans.com vizează toate genurile de muzică, la nivel internaţional.