Bucureştiul, în dorinţa de a deveni capitală culturală europeană, va finanţa mai multe proiecte propuse de societatea civilă, care să ajute la schimbarea feţei oraşului. Cele mai multe se referă la zonele periferice, care ar ptuea astfel să fie transformate în zone mult mai civilizate.
Periferie este proiectul unei viitoare platforme audio-vizuale ce va însuma poveştile din zonele mărginaşe ale Bucureştiului, proiect ce se va transforma într-un film documentar de scurt metraj. Echipa proiectului - formată dintr-un antropolog-jurnalist, un designer, un programator, un muzician şi trei studenţi – se foloseşte de fotografia Ferentari
Construit din perspectiva nevoilor culturale şi subculturale ale celor care locuiesc în zona Ferentari. Cu potenţialul de a se transforma, în următoarele ediţii, într-o platformă de susţinere şi promovare a unora dintre cele mai active şi mai puţin reprezentate subculturi din Bucureşti, “Festivalul de muzică şi arte în cartierul Ferentari” urmăreşte să dezvolte un tipar de colaborare cu membrii comunităţii, care devin organizatori ai evenimentului, participanţi în calitate de artişti, spectatori, constructori şi administratori ai festivalului.
Pop-up Event Kit
Pop-up Event Kit urmează să devină o platformă online cu ajutorul căreia se poate extinde harta evenimentelor culturale ale Bucureştiului. Pop-up Event Kit este conceput ca un sistem mobil, modular şi flexibil, care asigură cadrul pentru desfăşurarea evenimentelor culturale în spaţii neconvenţionale. Într-un oraş în care majoritatea acţiunilor culturale se desfăşoară în perimetrul central, Pop-up Event Kit pune la dispoziţie resursele necesare pentru activarea socio-culturală a cartierelor sau a locurilor din Bucureşti unde nu există spaţii optime pentru activităţi culturale, fie că e vorba despre terenuri virane, curţile blocurilor, şcoli sau parcări.
O monitorizare a depresiei în Bucureşti
Proiectul propune explorarea poveştilor personale despre depresie şi translatarea artistică a acestora în formate interactive. Reprezentat online prin crearea unei platforme web dedicate şi offline sub forma unei serii de intervenţii performative audio-video în spaţiul public şi spaţii dedicate, proiectul explorează poveştile personale ale bucureştenilor ca principal atu în lupta împotriva stigmei sociale.
Oameni invizibili
Proiectul “Oameni invizibili” îşi propune să schimbe percepţia societăţii asupra cetăţenilor care trec de obicei neobservaţi. Dincolo de monumente istorice, planuri urbanistice şi dezvoltare economică, un oraş e definit de oamenii care îl locuiesc. Bucureştiul nu ar fi fost acelaşi oraş fără măturători de stradă, gunoieri, florărese, vânzători ambulanţi, pensionari sau fără oamenii străzii. Poveştile subiecţilor vor deveni benzi desenate.
Bucureştiul candidează pentru statutul de capitală culturală a Europei în anul 2021, primăria având o strategie pentru a atinge acest scop în următorii cinci ani
Strategia culturală a Bucureştiului prevede organizarea de spectacole în spaţii neconvenţionale