Conform unui sondaj recent realizat de Pew Research Center, 26% dintre adolescenții americani cu vârste între 13 și 17 ani folosesc ChatGPT pentru teme și alte activități școlare. Procentul este dublu față de cel înregistrat în 2023.
Studiul a scos în evidență că 54% dintre respondenți consideră acceptabilă utilizarea ChatGPT pentru documentarea subiectelor noi, 29% îl folosesc pentru rezolvarea problemelor de matematică, iar 18% îl utilizează pentru redactarea eseurilor.
Cu toate acestea, ChatGPT prezintă limite. Analize recente arată că modelul GPT-4 are dificultăți în rezolvarea corectă a problemelor de matematică și în furnizarea informațiilor exacte.
Disparitățile de eficiență au fost observate și în rândul elevilor. În Turcia, elevii care au avut acces la ChatGPT au obținut rezultate mai slabe la teste de matematică decât cei care nu au folosit AI. În Germania, elevii au găsit mai ușor materiale de cercetare, dar au sintetizat informațiile mai puțin eficient.
Sondajul Pew arată că tinerii afro-americani și hispanici folosesc ChatGPT mai frecvent decât colegii lor albi, ridicându-se, astfel, întrebări despre accesul echitabil la resurse educaționale de calitate.
În ciuda popularității în creștere, doar 18% dintre profesorii folosesc AI în procesul educațional, iar 25% consideră că astfel de instrumente sunt mai degrabă dăunătoare decât benefice.
(sursa: Mediafax)