Cele mai multe plecări sunt din secția Caroserie, unde este un grad mare de robotizare.
Am stat de vorbă cu sindicaliștii de la Uzina Dacia Mioveni, ca să aflăm care este atmosfera după această serie de plecări voluntare și dacă au informații că ar urma și alte astfel de etape. Reprezentanții salariaților ne-au declarat că supărarea și îngrijorarea printre oameni este mai mare decât se spune. E drept, au plecat cu sume de bani pe care chiar ei le-au acceptat, însă cei rămași se tem că se vor mai pierde și alte locuri de muncă, pentru că se preferă automatizarea.
Angajații plecați voluntar au primit sume de bani calculate în funcție de vechimea pe care o aveau pe platforma de la Mioveni. „Unii s-au reangajat, se fac pădurari, alții au încercat la primării. Erau oameni care făceau naveta și de la 50 de kilometri distanță și au preferat să ia acești bani și să găsească alte locuri de muncă. Pentru cei care vor ieși la pensie peste câțiva ani, probabil că suma acoperă. Nu avem situații sociale la Dacia acum. Un astfel de program de plecări voluntare este inițiat o dată la câțiva ani. Ultimul a fost în 2017. Dar suntem îngrijorați când pierdem locuri de muncă. Supărarea noastră este că predăm locuri de muncă, pentru că, într-un final, asta înseamnă tehnologizarea. De aceea și cei mai mulți sunt din Caroserie, unde este multă robotizare”, a spus, pentru Jurnalul, Viorel Ungureanu, președintele sindicatului de la Uzina Dacia.
Conducerea spune că vor urma angajări
Programul de plecări voluntare s-a încheiat la 1 iulie cu oameni care au plecat cu 16.000 de lei în mână sau alții cu 130.000 de lei net. Cea mai mare compensare au primit-o angajații cu boli profesionale, 140.000 de lei.
Am întrebat și conducerea uzinei dacă va urma încă un val de plecări, adică ceea ce îi îngrijorează acum pe oameni, și ni s-a spus că nu. În schimb, se va angaja.
„Programul de plecări voluntare s-a încheiat. Aşa cum am precizat, programul urmărește ajustarea efectivelor fără generarea unui impact social, prin încurajarea plecărilor natural. În decursul anului 2022, Renault Group va recruta 500 de persoane în domenii de competență adaptate noilor cerințe din industria auto” – a transmis Direcția de Comunicare Dacia.
Uzina s-a confruntat și cu numeroase opriri ale activității puse pe seama lipsei componentelor electronice. Și luna iulie a început cu două zile în care nu s-a lucrat.
„E drept, au plecat cu sume de bani pe care chiar ei le-au acceptat, însă cei rămași se tem că se vor mai pierde și alte locuri de muncă, pentru că se preferă automatizarea”
Viorel Ungureanu, președintele sindicatului Dacia
„Renault Group va recruta 500 de persoane în domenii de competență adaptate noilor cerințe din industria auto”
Direcția de Comunicare Dacia