Această schimbare strategică vine în contextul în care industria auto germană se confruntă cu avansul tehnologic al competitorilor, cum ar fi Tesla și producătorii chinezi, care au câștigat teren în domeniul vehiculelor electrice. Se pare că, pentru Germania, protecția industriei auto tradiționale primează în fața inițiativelor ecologice ale Uniunii Europene.
Motivul oficial al acestei decizii este îndreptat către combustibilul sintetic, considerat de oficialii germani drept soluția viitorului. Acest combustibil, neafiliat petrolului și lipsit de dezavantajele asociate mașinilor electrice, devine centrul atenției în efortul de a menține competitivitatea industriei auto germane.
Cu toate acestea, această mutare a fost întâmpinată cu scepticism de către unii observatori, care consideră că Germania își compromite angajamentul față de inițiativele ecologice și tranziția către mobilitatea sustenabilă.
În ciuda promovării intense a mașinilor electrice în ultimii cinci ani, un studiu recent realizat de Deloitte arată că 85% dintre șoferii germani au ales să nu achiziționeze mașini electrice, invocând dificultăți de utilizare. Aceasta reflectă o atitudine generală de rezistență în rândul șoferilor germani față de tranziția către vehicule cu emisii reduse, potrivit autolatest.ro.