Conform unor documente consultate de Financial Times şi de persoane familiarizate cu această problemă, Google a lucrat la un proiect de marketing pentru Meta care a fost conceput pentru a viza utilizatorii YouTube cu vârste cuprinse între 13 şi 17 ani cu reclame care promovau aplicaţia foto şi video a rivalului.
Campania Instagram a vizat în mod deliberat un grup de utilizatori etichetaţi ca "necunoscuţi" în sistemul său publicitar, despre care Google ştia că este orientat către persoanele sub 18 ani, au declarat aceste persoane. Între timp, documentele consultate de FT sugerează că au fost luate măsuri pentru a se asigura că adevărata intenţie a campaniei a fost deghizată.
Proiectul nu a respectat regulile Google care interzic personalizarea şi direcţionarea anunţurilor către persoanele sub 18 ani, inclusiv difuzarea de anunţuri pe baza datelor demografice. De asemenea, Google are politici împotriva eludării propriilor orientări sau a "direcţionării proxy".
Campania Meta pe YouTube de atragere a utilizatorilor mai tineri către Instagram era deja în curs de dezvoltare atunci când Mark Zuckerberg a avut o apariţie dramatică în faţa Congresului SUA în ianuarie, când fondatorul Facebook a cerut iertare familiilor copiilor care au fost victime ale exploatării şi abuzurilor sexuale pe platformele sale.
Cei doi giganţi tech, cu sediul în Silicon Valley, care sunt în mod normal concurenţi acerbi fiind cele mai mari două platforme de publicitate online din lume, au demarat acest efort la sfârşitul anului trecut, în timp ce Google încerca să îşi majoreze veniturile din publicitate şi Meta se străduia să păstreze atenţia utilizatorilor tineri în faţa unor rivali în creştere rapidă, precum TikTok. Săptămâna trecută, Zuckerberg a declarat investitorilor că un efort recent de a atrage mai mulţi tineri între 18 şi 29 de ani a dat roade.
(sursa: Mediafax)