Jurnalul.ro Auto Cât de eficient e hibridul Renault

Cât de eficient e hibridul Renault

de Tudorel Muşat    |   

Renault reinventează Arkana cu HEV145 SL Engineered. Este un continuator al RS Line care a primit câteva îmbunătățiri. Arkana impresionează prin consumul în trafic real și prin spațiul pe care îl oferă călătorilor. În plus, are o alură impresionantă pe asfalt și o gardă la sol apreciabilă. Dar, pe cât pare de dur, Arkana nu are capabilități reale de off-road. În plus, prețul în varianta de top sare de 33.000 de euro.

Arkana pleacă la drum exploatând la maximum noua tehnologie E-tech. Odată cu motorizarea hibridă HEV, vorbim despre un propulsor de 1,6 litri ajutat de două motoare electrice care au rolul de a da impulsuri de moment. Motorul complet hibrid asigură faptul că vehiculul pornește întotdeauna în modul electric și oferă și o accelerație puternică. Motorul are, de asemenea, o eficiență energetică bună, datorită cutiei sale de viteze inovatoare multimodală, a sistemului său de frânare cu recuperarea energiei și a sistemului puternic de încărcare automată a bateriei. Motorizarea HEV pe un motor de 94 de cai putere pe benzină, un motor de 49 cai putere electric și un altul, tot electric, și unul 20 de cai putere. Autonomia în regim pur electric este de 3 km, puțin, dar suficient pentru mediul urban cât să scadă drastic consumul. Eu am înregistrat după un drum de aproape 400 km, circa 6,8 litri/100 km, într-un parcurs care a inclus în mare parte autostradă, dar și oraș, la o viteză medie de 38 km/h. Aproape ca un diesel. Consumul nu a sărit prea tare nici în regim exclusiv urban. De remarcat că din cei 400 km, 99 km, adică un sfert, au fost făcuți exclusiv electric.

 

Cât consumă

 

Cutia de viteze este una specială Hybrid E-TECH, automată, și transmite un cuplu de 148 Nm către roțile din față. Viteza maximă este de 172 km/h, iar necesarul până la sută este de 10,8 secunde. Tehnologia E-TECH Hybrid poate acoperi până la 80% din timpul de conducere în oraș exclusiv cu energie electrică, reducând emisiile de CO2 și consumul de combustibil cu până la 40% față de un motor termic. Șoferii pot utiliza setările MULTI-SENSE pentru a selecta un mod de conducere specific: My Sense pentru deplasări zilnice, Eco pentru un consum chiar mai mic de combustibil și Sport pentru a combina puterea motoarelor. Dar la capitolul sportivitate, Arkana nu stă atât de bine pe cât arată. Apăsarea accelerației nu are același răspuns pe care îl primești de pildă de la un BMW. Nici suspensiile nu îndeamnă spre sportivitate, fiind mai degrabă setate pentru confort, decât pentru acțiuni mai agile. Arkana are o gardă la sol de 200 mm. Mare, în comparație cu ce oferă concurența. Aproape că te-ar îmbia la aventuri off-road. Dar cu grijă. Pentru că ai tracțiune doar pe puntea față. În plus, la încărcare maximă, pentru că suspensiile sunt proiectate pentru confort, garda la sol coboară până la 162,5 mm.

 

Ușor de condus

 

Sistemul Easy Drive include șase tehnologii menite să sporească siguranța și care i-a permis Arkanei să atingă cinci stele la testele EuroNCAP. Asistența pentru șofer reglează viteza, pentru a păstra o distanță de siguranță până la vehiculul din față și menține vehiculul pe traiectorie. În blocaje de trafic, sistemul intervine până la oprirea completă a vehiculului și permite repornirea acestuia, dacă vehiculul din față începe să se deplaseze. Controlează distanța dintre vehiculul tău și cel din față. Acest sistem stabilește o distanță minimă care trebuie păstrată și acționează frânele, dacă distanța devine prea mică, sau accelerația, dacă drumul este liber. Sistem de avertizare pentru unghiul mort evită pericolul coliziunilor. Acesta se activează începând de la 10 km/h și te avertizează automat cu privire la prezența oricărui autovehicul aflat în zona pe care nu o poți vedea în oglinzile retrovizoare. Atunci când există pericolul coliziunii cu un autovehicul din față, senzorul avertizării privind distanța de siguranță, situat în partea din față a mașinii, declanșează un semnal de avertizare sonor și vizual. Sistemul detectează și pietonii sau bicicliștii la viteză redusă. Dacă șoferul nu reacționează atunci când este detectat pericolul unei coliziuni, acest sistem intervine și îl atenționează să preia controlul frânării. Atenționare la depășirea vitezei și sistem de recunoaștere a semnelor de circulație culege, analizează și compară informațiile semnelor de circulație cu datele oferite de sistemul de hărți și te informează prin intermediul afișajului de la bord. De asemenea, reglează limitatorul de viteză la valoarea maximă detectată. În cazul părăsirii neintenționate a benzii de circulație, ești atenționat prin intermediul unui semnal vizual și prin vibrații la nivelul volanului. Această funcție se activează la viteze de peste 70 km/h și te atenționează dacă depășești o linie întreruptă sau continuă fără să semnalizezi.

 

Atletic

 

Arkana are o ținută impunătoare pe șosea. Scuturile față și spate și protecțiile pasajelor de roată îi îmbunătățesc aspectul de SUV, în timp ce linia descendentă a plafonului și a geamurilor creează împreună un design curbat agil și zvelt către geamurile din spate și conferă un aspect și mai dinamic mașinii. Grila frontală, cu logo Renault mai mare, poziționat în centru, este flancată de elemente de finisaj cromate și lucioase care conferă noului Arkana o notă de eleganță și rafinament. Sub grilă, bara frontală foarte expresivă îmbunătățește designul dinamic, în timp ce scutul conferă mașinii un aspect mai robust. Echipată cu roți mari cu un diametru de 690 mm, mașina măsoară 4.568 mm în lungime, 1.571 mm în înălțime și are un ampatament de 2.720 mm. Dimensiunile generale îi conferă un profil mai fluid. Aspectele cromate, cum ar fi ornamentele care scot geamurile în evidență, cele ale aripilor frontale, precum şi protecțiile laterale ale portierelor contribuie la sublinierea staturii mașinii.

 

Habitaclu spațios

 

SUV-ul Renault are un habitaclu generos. Există 21 cm pentru picioarele pasagerilor din spate și 86 de cm înălțimea până la plafon, foarte generos pentru o mașină cu alură sportivă. Există șapte spații de depozitare la interior care însumează 26,2 litri la care se adaugă un portbagaj de 438 litri. De asemenea, are o podea înaltă care poate fi coborâtă pentru a crește capacitatea de încărcare sau ridicată pentru a transporta bagaje mai grele. În această configurație, bancheta pasagerilor poate fi pliată 2/3-1/3 pentru a obține o podea plană. Interiorul este unul prezent și pe Captur. Noul model are o planșă de bord digitală, cu un ecran color care poate ajunge la 10,2” . În plus, are un ecran central 9,3”. Consola centrală oferă și un sistem de încărcare wireless pentru smartphone-uri. De asemenea, dispune de o frână electrică de parcare automată, cu opțiunea de Auto hold, disponibilă de la primul nivel de echipare. Versiunea E-TECH Hybrid a noului Arkana poate oferi schimbătorul de viteze electronic e-shifter (fără cablu de transmisie mecanică) care se găsește pe versiunile superioare ale noului Captur. Prețul de bază este de 26.900 de euro cu TVA, în varianta HEV145 SL Engineered ajungând la 33.400 de euro, din care se scade tichetul Rabla plus bonusul pentru mașinile hibride.

 

Cifre

 

  • 10,8 secunde, sprintul până la sută

  • 3 motoare, din care două electrice

  • 3 km, autonomia pur electrică

 

Dezavantaje

  • nu are transmisie integrală

  • Android Auto necesită cuplare prin USB

  • prețul pentru varianta de top

 

Avantaje

  • consum ca la un diesel

  • asistenți inteligenți

  • e un full-hibrid

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

Subiecte în articol: hibrid Renault bord digital
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri