Jurnalul.ro Ştiri Externe Hillary, fabrică de discursuri

Hillary, fabrică de discursuri

de Şerban Mihăilă    |   

Între aprilie 2013 și martie 2015, viitorul candidat democrat pentru Casa Albă a făcut nu mai puțin de 21 de milioane de dolari doar din discursuri plătite

“Ia urma banilor” a devenit o sintagma în anii ’70, rezumând sugestiv scandalul Watergate. S-a transformat rapid într-o abreviere pentru corupția politică și a generat o mare dilemă: care este punctul în care “contribuțiile” politice devin mită, iar actele de caritate, bani negri? Sub titlul “Cum au cumpărat-o corporațiile americane pe Hillary Clinton pentru 21 de milioane de dolari”, publicația “New York Post” arată cum a făcut bani din discursuri fosta primă doamnă, senator și secretar de Stat al SUA, Hillary Clinton. În numai doi ani, tarifele încasate din discursuri plătite de corporații influente i-au adus viitorului candidat democrat pentru Casa Albă un câștig de 21.667.000 de dolari. În medie, Hillary a primit 225.000 de dolari pentru un discurs. 

Rapid și fără număr

În aceiași perioadă, adică între aprilie 2013 și martie 2015, a mai obținut cinci milioane de dolari, avans pentru cartea sa, din 2014, “Hard Choices” (Alegeri Dificile). Nici soțul ei, fostul președinte american, Bill Clinton nu s-a lăsat mai prejos și a rotunjit conturile familiei cu încă 26.630.000 de dolari, din onorariile realizate în urma aparițiilor sale publice. Tarifele lui Bill Clinton au explodat, după ce Hillary a fost numită Secretar de Stat, remarcă publicația. Foarte probabil, corporațiile aflate pe lista plătitorilor de discursuri vor oferi noii poli de putere, în eventualitatea unei noi administrații Clinton la Casa Albă.

Hillary Clinton se află în prezent la egalitate cu Donald Trump, în mai multe sondaje pentru alegerile prezidențialele din noiembrie, deși conducea detașat cu câteva săptămâni în urmă.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri