Jurnalul.ro Ştiri Social Jumătate din salariile românilor se duc pe mâncare. Care sunt preferinţele românilor

Jumătate din salariile românilor se duc pe mâncare. Care sunt preferinţele românilor

Aproape jumătate din veniturile românilor se duc pe alimente. Românii cumpără mult şi cumpără aproape orice. Cu toate acestea, potrivit Institutului Naţional de Statistică, în primul trimestru al anului 2016, au achiziţionat mai puţine produse comparativ cu perioada similară a anului 2015. Se poate observa o scădere a consumului de alimente precum pâinea, cartofii sau zahărul, dar şi o creştere a consumului de brânză, ouă, carne şi fructe.

Românii sunt mari consumatori de pâine şi produse de panificaţie, dar se pare că renunţă încet la acest obicei. Astfel, dacă în primele trei luni ale anului 2015 media este de 9,85 de kilograme de astfel de produse achiziţionate, în anul 2016 cantitatea a scăzut şi a ajuns la 9,76 kilograme, relatează vocea.biz.

Potrivit aceloraşi date, românii au cumpărat mai multă carne în acest an, 2,95 de kilograme, comparartiv cu 2015 când cantitatea achiziţionată a fost de numai 2,77 kilograme. Totuşi, predomină apetenţa românilor pentru carnea de porc, care deţine o pondere de aproximativ jumătate din cantitatea totală achiziţionată. 

Şi brânzeturi s-au cumpărat mai multe în anul 2016, cu 200 de grame mai mult faţă de anul trecut. Ouăle au avut mai mare trecere, de la 6,65 în anul 2015, la 6,98 kilograme în anul 2016, dar şi fructele. Dacă anul trecut, fiecare român a mâncat în primele trei luni mai puţin de trei kilograme de fructe, în aceeaşi perioadă a anului prezent, această cantitate a crescut cu 600 de grame. În ceea ce priveşte preferinţa pentru un anumit fruct, în top conduc merele şi perele, urmate de pepeni, portocale, mandarine şi lămâi. În coada preferinţelor sunt nucile în coajă. În ciuda faptului că este foarte popular printre români, cartoful a început să piardă teren. Astfel, dacă anul trecut s-au achiziţionat peste 2 kilograme de cartofi, anul acesta abia s-a ajuns la 1,8 kilograme. Şi zăhărul şi ciocolata s-a vândut mai slab în România anului 2016.

Când vine vorba de alcool, aici situaţia stă diferit. Băuturile alcoolice au înregistrat o creştere în acest an. Dacă anul trecut fiecare român a cumpărat 1.06 litri de alcool, în acest an, în primul trimestru, a cumpărat 1,21 litri. În ceea ce priveşte preferinţele, acestea se îndreaptă spre bere, vin şi apoi ţuică.
 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri