În timpul construirii Portului Constanța (1896-1909), a fost realizată și o linie ferată specială pentru aprovizionarea cu piatră. Este vorba de Linia Canara, care făcea legătura între Portul Constanța și cariera de piatră din localitatea Canara, vechea denumire a orașului Ovidiu.
Încă de la început, Linia Canara a fost construită cu statutul de „provizorie“.
„Din Halta Medeea se bifurca linia către Canara, care servește pentru transportul pietrei necesare portului. N-are nici un canton, iar lungimea ei este de 15 km. (...)
Linia accesului nou din Port pornește tot din Halta Medeea, merge paralel cu principala pe 2 km. distanţă, apoi taie șoseaua Constanţa-Mangalia, la Halta Viilor și coboră în Port.
Este provizorie, până la terminarea tunelului de acces pe linia portului.
Lungimea actuală acestei ramuri este de 6 km“ nota Cpt. M.D. Ionescu în cartea Dobrogia în pragul veacului al XX-lea.
Despre utilitatea acestei linii se pomenește și în volumul „1878-1928 Dobrogea - Cincizeci de ani de vieaţă românească“
„Înființată în timpul construcției portului, astăzi are o lungime totală de 21 km. A servit și serveşte pentru interesele portului. Plătindu-se unele taxe tarifare speciale, pot obține concesia și alte autorități, societățile și chiar particularii, de a circula cu trenuri pe această linie pentru transporturi de material pietros din cariera Canara“.
În urma industrializării și a dezvoltării Dobrogei, linia ferată Canara a fost, în mare parte, desființată. Pe locul carierei de piatră s-a construit o electrocentrală, iar traseul liniei a fost schimbat de la km 12+450, fiind redirecționat pe podul de peste Canalul Poarta Albă – Midia Năvodari. În prezent, linia 817 ajunge până la Cap Midia – Sitorman.