Comenzile pentru aceste avioane depăşesc acum capabilitatea de producţie a companiei, a declarat un general american din cadrul Forţelor Aeriene, pentru Breaking Defense, şi deşi serviciul vrea să crească rata de achiziţii pentru F-35, linia de producţie, plus limitele bugetare, fac acest lucru „imposibil în viitorul apropiat”.
Generalul-locotenent Richard Moore, şeful adjunct pentru programe şi planuri în cadrul Forţelor Aeriene, a declarat: „Cred că Lockheed va trebui să crească producţia pentru a face faţă cererilor internaţionale. Au deja comenzi care depăşesc ceea ce produc acum”.
Acest lucru a fost observat şi de alţi experţi, care cred că LM are prea multe comenzi pentru cât poate să producă în viitorul apropiat. Obiectivul companiei este de a produce 156 de avioane pe an, începând cu 2025, însă acest obiectiv pare să nu se mai potrivească acum cu cererile de avioane.
Compania are peste 2.500 de avioane comandate în prezent pe o perioadă de 14 ani, susţine analistul JJ Gertler, de la Teal Group. Asta înseamnă 180 de avioane pe an – dacă perioada de producţie rămâne 14 ani – o rată de producţie la care LM spera înainte de pandemie, însă care este cu 24 mai mult decât obiectivul anual curent, de 156.
Gertler însă se întreba dacă SUA va lăsa alte ţări să achiziţioneze avioane înaintea lor sau dacă va insista să primească întâi Forţele Aeriene Americane aeronavele F-35 şi să aştepte celelalte state care doresc acelaşi tip de avioane.
Creşterea capacităţii de producţie nu este însă o misiune uşoară, întrucât este necesar ca toţi furnizorii LM să fie pe aceeaşi lungime de undă.
Şi România cumpără F-35. Într-un program de achiziţie care ajunge la 6,5 miliarde de dolari, România cumpără, în două etape, 48 de avioane. În prima etapă, va achiziţiona două escadrile, adică 32 de avioane, iar în a doua etapă va cumpăra o escadrilă de 16 aeronave.
(sursa: Mediafax)