Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Marii retaileri rulează 20 miliarde de euro

Marii retaileri rulează 20 miliarde de euro

de Daniela Ivan    |   

Valoarea pieţei de retail modern din România se situează între 17 şi 20 de miliarde de euro, consumul înregistrând un salt de peste 10% în 2017, apreciază specialiştii din domeniu. La creşterea sectorului a contribuit şi expansiunea teritorială a retailerilor care au deschis magazine pe bandă rulantă. Retailerii au mizat pe magazinele de tip discount şi pe cele de proximitate, trendul fiind apropierea de consumatori. Mega Image a ieşit în afara Bucureştiului, Carrefour a extins conceptul “Carrefour Market”, Auchan a intrat în benzinarii cu magazinele “My Auchan”, iar Metro a extins reţeaua “La Doi Paşi”.

Retailerii se orientează către localităţile sub 15.000 de locuitori, iar formatul de magazin se adaptează şi el, reducându-şi dimensiunile, se arată într-o analiză de piaţă realizată de Euler Hermes. “Pentru retailerii concentraţi în Bucureşti, unde comerţul modern a ajuns aproape de 70%, devin de interes şi alte oraşe: de exemplu, Mega Image targetează Cluj şi Timişoara”, se arată în studiul citat.

În timp ce reţeaua se dezvoltă mai moderat decât în anul 2016, majoritatea retailerilor aşteaptă în continuare creşteri de cel puţin o cifră a vânzărilor. Creşterea densităţii unităţilor retail este aşteptată să îngreuneze eventualele tranzacţii pe piaţa de retail, în contextul în care Consiliul Concurenţei a ajustat zona de proximitate la 10 minute de mers pe jos între magazinele mici sau cu maşina între cele mari.

350 de magazine au deschis marile lanţuri de retaileri pe parcursul anului, cele mai multe fiind înregistrate în zona rurală.

Sortimente pentru toate gusturile

Comerţul modern a câştigat teren, mulţi români au renunţat să meargă la piaţă şi aleg să facă shopping în marile lanţuri de magazine. Acestea au început să fie foarte preocupate de sortimente şi preţ, urmând preferinţele consumatorilor pentru produse care contribuie la un stil de viaţă mai sănătos, nu doar prin calitate sau funcţionalitate, ci şi prin sursa de provenienţă. Trendul Bio se extinde atât pe food, cât şi pe non-food (de exemplu, trendul “bio cotton” în fashion retail).

Tot mai mulţi retaileri au început să fie interesaţi de produsele locale. Carrefour are cooperativă agricolă proprie, Kaufland a încheiat un parteneriat cu “Cooperativa agricolă Ţara Mea” şi a lansat conceptul “Raftul românesc” cu 100% carne de porc românească, Penny are parteneriat cu brutării şi măcelării locale, ţintind către un procent de 70% de produse româneşti în reţea.

Brandurile proprii ale retailerilor, care contribuie cu peste 10% la vânzările magazinelor de tip discount, în prezent au potenţial de creştere şi până la o treime din vânzări, cum este în ţările vestice

 

 

 

Subiecte în articol: pieţa de retail modern romania
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri