Raportul a precizat că 27.000 de persoane au vizitat țara în timpul turneului din perioada 20 iunie-20 iulie și au cheltuit peste 80 de milioane de dolari neozeelandezi pe cazare, mese, transport și cumpărături.
În ciuda faptului că sunt mai cunoscuți pentru entuziasmul lor pentru rugby, neozeelandezii au îmbrățișat și ei turneul, cu peste 740.000 de bilete emise pentru cele 29 de meciuri care au avut loc în Auckland, Wellington, Hamilton și Dunedin.
Deși vânzările de bilete au fost slabe pentru unele dintre meciuri, iar FIFA a oferit mii de bilete gratuit, recordul de audiență pentru un meci de fotbal în această țară a fost depășit de trei ori la Eden Park din Auckland.
Neozeelandei i-au fost returnați 1,34 dolari neozeelandezi din fiecare dolar investit în turneu, se arată în raport, iar beneficiul economic total a fost mai mult decât dublu față de ceea ce se aștepta guvernul.
"A fost cel mai mare și cel mai de succes eveniment sportiv feminin din toate timpurile, depășind așteptările atât pe teren, cât și în afara lui", a declarat Kylie Hawker-Green, manager de evenimente majore la Ministerul pentru Afaceri, Inovare și Ocuparea Forței de Muncă, citat de Reuters.
"A cucerit inimile națiunii, a ridicat fotbalul feminin și sportul în general, consolidând în același timp reputația globală a Noii Zeelande ca gazdă excepțională a unui eveniment major."
Turneul a generat mai mult de 570 de milioane de dolari pentru FIFA, permițând organismului de conducere mondial să realizeze profit, în ciuda unei creșteri mari a premiilor în bani.
(sursa: Mediafax)