Tom Enders, şeful Airbus, a încercat să clarifice recentele comentarii privind consolidarea pe piaţa europeană a avioanelor militare, declarând că nu vede în viitorul apropiat o fuziune corporatistă între activităţile din domeniul apărării ale Airbus, BAE Systems sau alte firme.
Gigantul britanic din domeniul apărării BAE Systems şi Airbus sunt acţionari ai MBDA - liderul European în sisteme de rachete tactice - deţinând fiecare o participaţie de 37,5%. Săptămâna aceasta Enders a deschis perspectiva unei fuziuni dar joi le-a declarat jurnaliştilor la prezentarea rezultatelor financiare că de fapt s-a referit la necesitatea la statele europene să coopereze în domeniul producerii unor avioane militare competitive.
"Desigur nu sugerez că ar trebui să realizăm chiar acum o fuziune între diviziile responsabile cu avioanele militare ale BAE, Airbus şi alte firme. Ceea ce sugeram era că ar avea sens, deoarece avem două proiecte în Europa - unul franco-german şi unul condus de britanici - iar politicienii şi oamenii de afaceri ar dori o convergenţă a acestora, şi ar fi momentul deoarece dezvoltarea proiectelor încă este în desfăşurare", a afirmat Enders, care nu reuşise în 2012 să obţină sprijin politic pentru o fuziune de plină între Airbus şi BAE.
Într-un interviu acordat publicaţiei britanice Sunday Times, şeful Airbus afirmase că este deschis ideii unei fuziuni între diviziile responsabile cu avioanele militare ale BAE şi Airbus.
Airbus este un lider european în furnizarea aeronavelor de tip petrolier, de luptă, de transport şi a avioanelor dedicate misiunilor, precum şi numărul unu în Europa în ceea ce priveşte programul spaţial şi a doua cea mai mare companie din lume cu misiuni în spaţiu. Recent, Airbus Helicopters a inaugurat noua fabrică din România, o investiţie de 52 de milioane de euro, unde va fi produs elicopterul cu două motoare H215, primul aparat fiind aşteptat să iasă de pe linia finală de asamblare în 2018. AGERPRES