Jurnalul.ro Bucurii la feminin (P) Măiestria femeilor din România, promovată în toată lumea, prin Magiunul de Topoloveni

(P) Măiestria femeilor din România, promovată în toată lumea, prin Magiunul de Topoloveni

de Diana Scarlat    |   

Bibiana Stanciulov, „mama” Magiunului de Topoloveni, una dintre cele mai cunoscute femei de afaceri din țara noastră, duce tradiția românească în întreaga lume. Proiectele Topoloveni promovează România prin rețetele tradiționale de magiun de prune, fără zahăr, pe care îl iubesc deja și românii, și străinii. Rețeta celebrului magiun este culeasă din folclor. Este de la 1914, de când străbunicii noștri nu făceau magiunul cu adaos de zahăr, iar tehnologia de producție este specială, adaptată pentru cantități mari. 

 

Magiunul, dulcețurile, gemurile tradiționale și alte conserve cu rețete foarte vechi se fac la fabrica Topoloveni fără adaos de zahăr și fără conservanți, cu fructe și legume proaspete, luate direct de la producătorii din țara noastră. Astfel, brandul românesc a urcat deja în topul preferințelor tuturor amatorilor de produse sănătoase. Magiunul de Topoloveni este promovat, prin proiecte cu finanțare din fonduri europene, în România, Grecia, Vietnam, Dubai, SUA, Japonia și Brazilia. „În Vietnam deja este magiunul de prune de anul trecut, din luna decembrie. Din păcate, târgul de la Tokio, de anul trecut, din luna martie, s-a anulat, din cauza pandemiei, dar promovarea continuă. Sunt foarte multe materiale de promovare pe care le facem în colaborare cu trusturile media, astfel încât consumatorii pot afla cum se prepară aceste conserve tradiționale. Vor fi și evenimente, unde se vor putea face degustări”, explică Bibiana Stanciulov. Promovarea se va face până în anul 2023, prin aceste proiecte.

 

Fără zahăr, fără conservanți 

 

Vietnamezii au primit cu foarte multă încântare magiunul românesc, pentru că cei mai mulți caută produse fără zahăr și fără conservanți. Brandul Topoloveni a primit, din 2019, și mențiunea de Sănătate – fără zahăr adăugat, din partea Ministerului Sănătății din România. Brandul Topoloveni este renumit pentru produsele naturale, precum magiunurile de prune, de struguri, de mere și de dovleac, dar și pentru dulcețurile fără zahăr. „Am înlocuit siropul de zahăr cu sirop natural de măr, rețetă înregistrată ca brevet internațional. Avem foarte multe tipuri de dulceață, printre care cele de dovleac, de ardei iute, de momordică, de topinambur și de lavandă. Din cea de lavandă se poate face sirop, care se poate combina cu apă minerală plată sau carbogazoasă”, explică Bibiana Stanciulov.

 

Magiunul de struguri este o rețetă din Oltenia, poate la fel de veche precum cea de prune. Eu am copilărit cu acest magiun. În Oltenia, strugurii erau baza pentru magiun, nu prunele. 

 

Bibiana Stanciulov, CEO Sonimpex Topoloveni SRL

 

Mai avem un produs tradițional care a cucerit piața: sarmalele. Au mare succes. Fără carne, cu orez, legume și ciuperci sau prune uscate, învelite în foi de varză acră.

 

Bibiana Stanciulov

 

 

Sonimpex Topoloveni SRL așteaptă, pe 24 februarie, ultima decizie a instanței de judecată, după șapte ani de procese cu o companie care folosește un nume asemănător cu brandul celebru. Deși producătorul Magiunului de Topoloveni a înregistrat denumirile la OSIM, inclusiv toponimul, autoritățile nu au făcut lumină până acum, în cazul acestui brand, deși produsele sunt total diferite și se creează confuzii. 24 februarie este chiar „ziua de naștere” a brandului Topoloveni, ziua în care s-a înființat firma Sonimpex Topoloveni SRL, în anul 2011. „Este folosirea ilegală a toponimului pentru care noi am creat notorietate, obținând indicație geografică protejată pentru Topoloveni – Magiun de Prune. Toponimul Topoloveni ne aparține pentru legume și fructe de orice tip, procesate sau neprocesate”, explică Bibiana Stanciulov. 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri