Jurnalul.ro Special Anchete Parlamentul României vrea să spargă 10 milioane. Camera bagă banii în IT, Senatul în lumini și scara de incendiu

Parlamentul României vrea să spargă 10 milioane. Camera bagă banii în IT, Senatul în lumini și scara de incendiu

de Ion Alexandru    |   
Parlamentul României vrea să spargă 10 milioane. Camera bagă banii în IT, Senatul în lumini și scara de incendiu

10,2 milioane de lei este suma pe care Parlamentul României se pregătește să o cheltuie în perioada imediat următoare pentru bunuri și servicii.

Camera Deputaților pune la bătaie un buget de 5,7 milioane de lei pentru sistemele de securitate IT, pentru service-ul la copiatoare, pentru aplicații Web, pentru reparația rețelei informatice și pentru mentenanța sistemului integrat de conferințe din Plen. În schimb, Senatul se pregătește să cheltuiască 4,54 milioane de lei pe chestiuni mult mai concrete. Spre exemplu, aproape 300.000 de euro vor costa luminile care vor fi montate pe cupola din sala de Plen. Iar aproape 650.000 de euro vor costa lucrările de reparare a scării de evacuare în caz de incendiu.

Camera Deputaților pregătește, în perioada imediat următoare, să facă o serie de achiziții din bani publici. Potrivit portalului SEAP (Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice), forul inferior al Parlamentului scoate din bugetul propriu sume importante de bani pentru contractarea unor servicii care au legătură cu zona de activitate IT & C.

Astfel, la data de 20 martie 2025, Camera Deputaților a publicat un anunț de participare prin intermediul căruia a făcut cunoscut faptul că intenționează să achiziționeze suport tehnic pentru echipamentele de securitate. Contractul ce urmează a fi parafat este împărțit în patru loturi distincte.

Concret, primul lot constă în contractarea a două seturi de servicii de suport tehnic aferent echipamentului de securitate privind accesul la internet FortiGate 1101 E. Valoarea estimată a acestui lot se ridică la 302.521,01 lei fără TVA. 

Al doilea lot constă în achiziția a două seturi se servicii suport tehnic pentru echipamentul de securitate acces internet FortiGate 201 E, cu o valoare estimată inițială de 84.033,61 de lei fără TVA. În ceea ce privește al treilea lot scos la mezat de către Camera Deputaților, acesta se referă la achiziția unui set de servicii de suport tehnic pentru echipamentul de securitate FortiMail 900 F, pentru acces la serverul de poștă electronică a instituției, valoarea estimată a lotului fiind de 100.849,34 de lei fără TVA. Iar al patrulea și ultimul lot al acestui contract se referă la un set de servicii suport tehnic pentru echipamentul de securitate acces internet FortiWeb 2100 E, cu o valoare estimată la 126.050,42 de lei fără TVA.

Service-ul copiatoarelor

În total, valoarea acestor patru loturi se ridică la 613.445,38 de lei fără TVA, respectiv la 730.000 de lei cu TVA inclusă. Pentru atribuirea loturilor, se organizează o licitație deschisă, ofertele urmând a fi deschise în data de 5 mai 2025.

Însă aceasta nu este singura achiziție de acest fel demarată de către Parlament. Tot Camera Deputaților a mai publicat, la data de 28 martie 2025, un anunț potrivit căruia intenționează să contracteze service pentru copiatoare pe bază de abonament, cu plata per copie, afacere împărțită, de asemenea, în patru loturi distincte, pentru perioada 1 mai – 31 decembrie 2025. Primul lot se referă la service copiatoare la echipamentele de copiat de tip Xerox, pentru care a fost alocat un buget de 1.890.756,3 lei fără TVA. Al doilea lot scos la mezat se referă la service copiatoare pentru echipamentele de copiat de tip OCE – Canon, cu o valoare estimată de 151.260,5 lei fără TVA.

Al treilea lot vizează service pentru copiatoare pentru echipamentele de copiat de tip Toshiba, cu o valoare estimată a lotului de 22.058.82 de lei fără TVA. Iar al patrulea lot se referă la service copiatoare pe bază de abonament la echipamentele de copiat de tip Epson, cu o valoare estimată de 28.991,60 lei fără TVA. 

În total, pe aceste servicii, Camera Deputaților este dispusă să achite 2.093.067,22 de lei fără TVA, respectiv 2.940.750 de lei cu tot cu TVA. În vederea atribuirii contractului, se organizează o licitație deschisă, iar ofertele urmează a fi deschise tot în data de 5 mai 2025.

Sistemul de conferințe

Iar lucrurile nu se opresc aici. La data de 8 aprilie 2025, aceeași instituție a mai scos la mezat un contract de servicii de consolidare, gestionare, optimizare a sistemului de dezvoltare și publicarea de aplicații Web cu tehnologia ScriptCase. Valoarea estimată a acestor servicii este de 29.411,75 de lei fără TVA, adică de 35.000 de lei cu tot cu TV. De această dată, Camera Deputaților organizează o procedură simplificată de selecție de oferte, impunând ca și criteriu de atribuire prețul cel mai scăzut. Data deschiderii ofertelor a fost stabilită pentru 23 aprilie 2025.

În continuare, la data de 9 aprilie, Camera Deputaților a anunțat achiziția de servicii de intervenție pentru repararea rețelei informatice la Palatul Parlamentului. Acest contract are o valoare estimată de 701.680 de lei fără TVA, respectiv de 835.000 de lei cu TVA inclusă. Și de această dată, autoritatea contractantă organizează o procedură simplificată de selecție de oferte, având ca și criteriu de atribuire prețul cel mai scăzut. Ofertele vor fi deschise în data de 24 mai 2025.

Tot la data de 9 aprilie, Camera Deputaților a mai făcut cunoscut faptul că dorește să achiziționeze service pentru sistemul integrat de conferință, vot electronic, sonorizare, traducere simultană, comunicații audio, video și de date din sala de Plen a Camerei Deputaților. Aceste servicii urmează a fi contractate până la data de 31 decembrie 2024, cu posibilitatea prelungirii contractului până la data de 30 aprilie 2026.

Valoarea estimată a acestei ultime achiziții este de 1.320.528,57 de lei fără TVA, respectiv de 1.517.429 de lei cu TVA inclusă. Durata, inițială, este de 6 luni, care, cu tot cu prelungire, poate ajunge la zece luni. Se organizează, de această dată, o licitație deschisă, iar ofertele urmează să fie deschise în data de 14 mai 2025.

La Senat, scara de incendiu costă 650.000 de euro, iar luminile de pe cupolă, încă 300.000

Cele patru contracte pregătite de Camera Deputaților au o valoare cumulată care se ridică la 5.6652.179 de lei cu tot cu TVA, adică la 1.155.546,73 de euro. Însă nici Senatul României nu se lasă mai prejos.

Camera superioară a Parlamentului a publicat, tot pe SEAP, la data de 1 aprilie 2025, un anunț căruia dorește să achiziționeze o instalație de iluminat pentru cupola Sălii de Plen a Senatului. În pachetul contractat vor intra și montajul, punerea în funcțiune și eliminarea instalației existente.

Ei bine, valoarea acestei achiziții este estimată la 1.176.470,69 de lei fără TVA, adică la 1.400.000 de lei cu TVA inclusă (285.714,3 euro). Durata contractului va fi de 90 de zile, afacerea este finanțată din fonduri bugetare, Senatul organizează o licitație deschisă, iar ofertele urmează să fie analizate în data de 7 mai 2025.

Iar, ca și când toate acestea n-ar fi fost de ajuns, tot Senatul a mai anunțat, la data de 4 aprilie 2025, că vrea să contracteze lucrări de intervenție de natura reparațiilor la scara circulară de evacuare în caz de incendiu, din Corpul S3A1 al Senatului României din incinta Palatului Parlamentului. Conform documentației de atribuire, se solicită proiectarea, realizarea proiectului tehnic și a documentației de execuție, asistența tehnică din partea proiectantului și execuția lucrărilor. Contractul, care va dira 24 de luni, are o valoare estimată de 2.639.854,91 de lei fără TVA, adică de 3.141.427,35 de lei cu tot cu TVA (641.107,62 de euro). Pentru atribuirea lui, Senatul organizează o procedură simplificată de selecție de oferte, iar lucrurile vor fi soluționate în data de 28 aprilie 2025.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri