Jurnalul.ro Editoriale Pasajul Mogoșoaia, cu 6 luni înainte de termen, Pasajul Doamna Ghica, la șase luni după

Pasajul Mogoșoaia, cu 6 luni înainte de termen, Pasajul Doamna Ghica, la șase luni după

de Ionuț Bălan    |   

Șeful autorității centrale a statului a inaugurat Pasajul Mogoșoaia cu 6 luni înainte de termen. Mergând mai departe pe centura Bucureștiului se observă că și la intersecția cu Prelungirea Ghencea se lucrează de zor, hărnicie care contrastează însă cu atitudinea de la celălalt capăt al arterei de circulație, unde lucrările începute de autoritățile locale ale statului stagnează. E posibil, la fel ca la Mogoșoaia, ca pasajul de la intersecție, care degajează traficul, să fie gata înainte de termen, dar să nu aibă cine să vină din partea gâtuită a șoselei. Cumva ironic, șeful care a comprimat cincinalul în patru ani și jumătate a fost demis, iar cel de la autoritatea locală, ce se străduiește să-l dilate, nu poate fi atacat de vreo moțiune și acest lucru se numește descentralizare administrativă.

De asemenea, autoritățile centrale ale statului se grăbesc vizibil să finalizeze lucrările la pasajele de la Popești-Leordeni și Berceni, pe când la Pasajul Doamna Ghica se aplică principiul „Mircea, fă-te că lucrezi!”. Probabil că, sătul să mai fie atacat prin presă, șeful local s-a hotărât să creeze impresia de mișcare, dar problema e că nu respectă termenele. Pasajul Mogoșoaia, repet, a fost dat în folosință cu jumătate de an mai devreme, cel din cartierul Colentina trebuia inaugurat în urmă cu 6 luni, chiar dacă ironia sorții face - reiterez - să fie penalizat pentru nereușite șeful central, nu cel local.

Și încă un lucru ce ar mai trebui precizat. În zona cu lucrări întârziate se desfășoară viață economică. Una e să explici omului de afaceri că după o perioadă scurtă totul va reveni la normal și alta e ca vadul de vânzare să-i fie afectat pe termen nelimitat, fără a fi despăgubit. În pandemie, cei care au avut business-ul compromis au primit compensații de la administrația centrală, dar nu același lucru se întâmplă la nivelul celei locale, probabil tot ca urmare a descentralizării!

În fine, antreprenorii privați luați în discuție știu să nu mai facă afaceri cu furnizorii care nu respectă înțelegerile. Ar fi cazul și în speța cu pasajele interioare ale Capitalei ca celor care nu se țin de cuvânt și încurcă lumea să nu li se mai dea bani pe mână. La pasajele de pe centura Bucureștiului se lucrează la foc automat. La cele dinăuntrul metropolei se verifică zicala că statul e cel mai prost administrator. De ce? Ați ghicit: Pentru că există autonomie locală. 

Centralizare, descentralizare, autonomie… nu vreau să complic discursul, ci să-l simplific, în spatele „nerealizărilor” stă, de fapt, lipsa de transparență!

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri