Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Piața auto înregistrează un declin de circa 24% în primul trimestru din acest an

Piața auto înregistrează un declin de circa 24% în primul trimestru din acest an

Piaţa auto din România a înregistrat o scădere de 23,8% în primele trei luni ale acestui an, faţă de acelaşi interval din 2019, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

Statistica de specialitate evidenţiază un recul important, de 33%, la nivelul lunii martie, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior.

Vânzările auto de pe plan local sunt susţinute, în principal, de către persoanele juridice, care, după trei luni din anul 2020, realizează 65% din totalul achiziţiilor de autoturisme, iar persoanele fizice realizează 35%.

La finalul primului trimestru din 2020, ierarhia mărcilor de autoturisme are pe primul loc Dacia, cu 7.437 unităţi (27% cotă de piaţă), iar apoi Volkswagen (2.535 unităţi, 9,2% cotă de piaţă), Skoda (2.454 unităţi şi 8,9% din total piaţă), Renault (2.106 unităţi şi 7,6% cotă de piaţă) şi Hyundai (2.040 unităţi, cu 7,4% cotă de piaţă).

Pe modele, cu 3.111 unităţi vândute, Dacia Logan este lider în primul trimestru din acest an. Este urmat de Dacia Duster - cu 1.990 de unităţi, Dacia Sandero (1.642), Skoda Octavia (1.202) şi Renault Clio (892).

În funcţie de tipul de combustibil al achiziţiilor de autoturisme, autoturismele pe benzină dețincea mai mare pondere, respectiv 64,9% din total - în scădere faţă de cota înregistrată anul trecut, iar motorizările diesel deţin 29,4% din total, în scădere cu 0,8 puncte procentuale faţă de martie 2019.

Autoturismele ecologice înregistrează o creştere de 7,2%, comparativ cu primul trimestru adin 2019. O creştere de 27,7% a fost înregistrată la mașinile full electrice și de 75%, la cele plug-in.

Autoturismele hibride înregistrează, după primele trei luni ale anului, o scădere de 1,4%, posibil din cauza Programului Rabla Clasic. 

"Este de aşteptat ca în acest an achiziţiile de autoturisme "verzi" să înregistreze volume semnificativ mai mari decât cele din anul anterior, acestea fiind, în mare parte, stimulate de Programul Rabla Plus, care a avut o contribuţie importantă la creşterea extrem de puternică a vânzărilor de autoturisme electrice în perioada derulării Programului multianual 2017-2019", precizează analiza APIA. 

Subiecte în articol: piata auto
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri