Jurnalul.ro Auto Piața mașinilor electrice din România, în declin: Vânzările scad, dar Dacia Spring rămâne campioană

Piața mașinilor electrice din România, în declin: Vânzările scad, dar Dacia Spring rămâne campioană

de Redacția Jurnalul    |   
Piața mașinilor electrice din România, în declin: Vânzările scad, dar Dacia Spring rămâne campioană

Înmatriculările de autovehicule noi din România au înregistrat un declin de 10,4% în ianuarie 2025, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), analizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).

Pe segmentul autoturismelor noi, care reprezintă circa 88% din piața totală, s-a consemnat o scădere de 5,9% față de ianuarie 2024. În funcție de clase, evoluția a fost mixtă: Clasa A (+3,1%), Clasa B (+8,2%), Clasa C (-2,2%), Clasa D (+53,5%), Clasa E (+27,1%), Clasa F (+16,3%), iar segmentul SUV a înregistrat o scădere de 7,2%.

Segmentul electricelor, în scădere cu 28,4%

Autoturismele 100% electrice au suferit un declin de 28,4%, având o cotă de piață de 9,8%, în scădere față de 12,9% în ianuarie 2024. În schimb, modelele plug-in hybrid au crescut ușor, ajungând la o cotă de 5% (+0,4 puncte procentuale).

Topul celor mai vândute modele electrice este condus de Dacia Spring (625 unități, +11,4%), urmată de Renault Megane (105 unități, +114,3%) și Tesla Model 3 (90 unități). În categoria plug-in hybrid, Volkswagen Golf ocupă prima poziție (51 unități, +1.175%), urmat de Ford Kuga (43 unități, -37,7%) și Mercedes-Benz GLC (42 unități).

Preferințe de combustibil: Benzina domină, diesel-ul în declarație

În funcție de tipul de motorizare, autoturismele pe benzină și mild hybrid benzină continuă să fie cele mai populare, cu o creștere modestă de 0,1% și o cotă de piață de 59,5%. În schimb, modelele diesel, inclusiv mild hybrid diesel, au scăzut cu 39%, ajungând la o cotă de doar 9,8%.

Autoturismele „electrificate” (full electrice, plug-in hybrid și full hybrid) au atins o cotă de piață de 30,5%, depășind semnificativ segmentul diesel.

Scădere masivă la vehiculele comerciale

Înmatriculările de vehicule comerciale ușoare și minibusuri au înregistrat o scădere abruptă de 33,6% față de ianuarie 2024, iar segmentul vehiculelor comerciale grele și bus a scăzut cu 32,7%. Totuși, vehiculele comerciale ușoare electrice au avut o creștere importantă, de la 73 unități în ianuarie 2024, la 231 unități în ianuarie 2025, potrivit unui comunicat de presă al Asociaţiei de profil, transmis marţi AGERPRES.

APIA, organizație non-profit fondată în 1994 și membră a Organizației Mondiale a Constructorilor de Automobile (OICA), monitorizează constant evoluția pieței auto din România.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri