Pe segmentul autoturismelor noi, care reprezintă circa 88% din piața totală, s-a consemnat o scădere de 5,9% față de ianuarie 2024. În funcție de clase, evoluția a fost mixtă: Clasa A (+3,1%), Clasa B (+8,2%), Clasa C (-2,2%), Clasa D (+53,5%), Clasa E (+27,1%), Clasa F (+16,3%), iar segmentul SUV a înregistrat o scădere de 7,2%.
Segmentul electricelor, în scădere cu 28,4%
Autoturismele 100% electrice au suferit un declin de 28,4%, având o cotă de piață de 9,8%, în scădere față de 12,9% în ianuarie 2024. În schimb, modelele plug-in hybrid au crescut ușor, ajungând la o cotă de 5% (+0,4 puncte procentuale).
Topul celor mai vândute modele electrice este condus de Dacia Spring (625 unități, +11,4%), urmată de Renault Megane (105 unități, +114,3%) și Tesla Model 3 (90 unități). În categoria plug-in hybrid, Volkswagen Golf ocupă prima poziție (51 unități, +1.175%), urmat de Ford Kuga (43 unități, -37,7%) și Mercedes-Benz GLC (42 unități).
Preferințe de combustibil: Benzina domină, diesel-ul în declarație
În funcție de tipul de motorizare, autoturismele pe benzină și mild hybrid benzină continuă să fie cele mai populare, cu o creștere modestă de 0,1% și o cotă de piață de 59,5%. În schimb, modelele diesel, inclusiv mild hybrid diesel, au scăzut cu 39%, ajungând la o cotă de doar 9,8%.
Autoturismele „electrificate” (full electrice, plug-in hybrid și full hybrid) au atins o cotă de piață de 30,5%, depășind semnificativ segmentul diesel.
Scădere masivă la vehiculele comerciale
Înmatriculările de vehicule comerciale ușoare și minibusuri au înregistrat o scădere abruptă de 33,6% față de ianuarie 2024, iar segmentul vehiculelor comerciale grele și bus a scăzut cu 32,7%. Totuși, vehiculele comerciale ușoare electrice au avut o creștere importantă, de la 73 unități în ianuarie 2024, la 231 unități în ianuarie 2025, potrivit unui comunicat de presă al Asociaţiei de profil, transmis marţi AGERPRES.
APIA, organizație non-profit fondată în 1994 și membră a Organizației Mondiale a Constructorilor de Automobile (OICA), monitorizează constant evoluția pieței auto din România.