Este operaţională platforma informatică ce permite programarea pentru vaccinare a persoanelor cuprinse în etapa I de imunizare – adică, a lucrătorilor din domeniile sănătate și social. Urmează să se activeze accesul în aplicaţie și pentru celelalte două grupe de vaccinare: grupa a II-a, pentru populaţia cu grad de risc și lucrătorii care desfășoară activităţi în domenii esenţiale, și grupa a III-a, pentru populaţia generală.
Planificarea electronică e menită să eficientizeze procesul, distribuția dozelor și să evite supraaglomerarea în centrele de vaccinare. Persoanele care se planifică își creează un cont în baza datelor de identificare și a numărului de telefon. Află astfel unde e centrul de vaccinare și care e data la care vor fi efectuate prima administrare și rapelul. În momentul programării, platforma generează un document: la centrul de vaccinare, validarea programării se realizează prin scanarea codului QR de pe documentul cu pricina sau în baza cărții de identitate.
Tot de ieri, o altă platformă este funcţională: cea care permite raportarea reacțiilor adverse suspectate după vaccinarea anti-COVID. Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România pune la dispoziția pacienților si a profesioniștilor din domeniul sănătății noile fișe de raportare, care pot fi accesate pe anm.ro.
Platforma pentru programarea vaccinării a fost dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale, în baza cerinţelor Comitetului Național de coordonare a activităților privind vaccinarea împotriva COVID-19.