Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Construcţii şi Proprietăţi Când vom putea circula prin primul tunel de autostradă din România

Când vom putea circula prin primul tunel de autostradă din România

de Redacția Jurnalul    |   

Tunelul de autostradă va trece prin dealul Momaia din județul Argeș și face parte din Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Piteși.

Într-o parte a galeriilor uriaşe se sapă non-stop, în cealaltă se lucrează la finisaje. Însă pentru alte două sectoare nu au fost obţinute toate avizele.

Săpăturile la cei 1,3 kilometri detunelul care subtraversează dealul Momaia din Argeş sunt aproape gata. Lucrările au început în toamna lui 2023 şi nu s-au oprit deloc, nici în week-enduri sau de sărbători. Tunelul are două galerii, două sensuri de mers, şi este forat printr-o metodă inedită austriacă ce presupune excavarea secvențială și ranforsarea pe parcurs a pereților. Acest lucru se face prin pulverizarea de beton.

Într-o parte a tunelului se sapă, în cealaltă se montează hidroizolaţia, armătura şi căptuşeala finală din beton. În ritmul în care se lucrează, dealul va fi străpuns până la primăvară. "Preconizam undeva martie, in a doua jumatate de martie trebuie sa iesim cu primul tunel. Mai avem 160 pe tunelul Daniela", spune Fernando Lopez, manager de proiect autostradă, potrivit observatornews.ro.

Când va fi gata tunelul de autostradă

Tunelul va fi prima lucrare de acest tip realizată pe o autostradă în România. Include trei conexiuni de siguranţă între cele două galerii, două pietonale şi una pentru accesul maşinilor de urgenţă. În afara de tunel, constructorul are de finalizat pe sectiunea Sectiunea Tigveni – Curtea de Atges si 12 poduri, pasaje si viaducte, cel mai lung viaduct fiind acesta, care masoara de 630 de metri. Întreaga bucata de autostrada are 10 km și va fi gata în doi ani.

"Noi avem un termen contractual pe sfârşit de februarie 2027, credem noi ca la sfarsit 2026 sa predam contractul", a explicat Fernando Lopez, manager de proiect autostrada.

Întreaga autostradă de la Piteşti la Sibiu este împărţită în 5 Secţiuni şi va avea 122 de kilometri. Până acum, s-au construit doar două cioturi, la capete, care însumează doar 30 de kilometri. Secţiunile 2 şi 3, cele mai complicate, cu tuneluri, viaducte şi poduri, sunt încă la stadiul de avizare a proiectelor tehnice. Oficialii din ministerul Transporturilor visează că în trei ani vom circula cu mare viteză peste Carpaţi.

"Noi estimam ca la finalul anului 2028, de 1 decembrie, 110 ani de la Marea Unire să avem prima autostrada peste Carpati in totalitate in trafic", a declarat Ionel Scrioşteanu, secretar de stat Minsiterul Transporturilor. Anul trecut, în întreaga ţară, au fost daţi în folosinţă 200 de kilometri de autostradă, iar anul acesta, se preconizează un nou record - încă 250 de kilometri, cei mai mulţi pe autostrada Moldovei, notează obsevatornews.ro.

Subiecte în articol: tunel autostradă
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri