Plângerea acestora vizează platformele Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, Youtube și are drept scop "să le facă pe companiile care deţin reţele de socializare să devină responsabile pentru atingerile pe care le-au adus sănătăţii sociale, emoţionale şi mintale a elevilor".
"Creşterea numărului de sinucideri, tentative de suicid şi internări de urgenţă asociate sănătăţii mintale nu reprezintă o coincidenţă. Această criză se agravase deja înaintea pandemiei, iar oamenii de ştiinţă au identificat reţelele de socializare drept un factor care joacă un rol major în apariţia problemelor de sănătate mintală în rândul tinerilor", transmit reprezentanții școlilor din orașul Seattle, din statul Washington.
În acțiunea care a fost înaintată, vineri, tribunalului se arată că societățile care au dezvoltat rețelele de socializare au exploatat "psihologia şi neurofiziologia utilizatorilor lor, pentru ca aceştia să petreacă tot mai mult timp pe platformele lor, creând o criză a sănătăţii mintale în rândul tinerilor americani".
Totodată, acestea au fost făcute pentru profit deoarece "cu cât utilizatorii petrec mai mult timp pe aceste platforme, cu atât acuzaţii pot să vândă mai multe reclame".
Reclamanții au arătat că au fost investiți bani și oameni pentru a veni în sprijinul elevilor iar giganții high-tech trebuie să achite costurile deoarece "contribuabilii nu trebuie să suporte povara crizei sănătăţii mintale pe care companiile ce deţin reţelele de socializare au creat-o".
"În discursul său despre starea naţiunii din 2022, preşedintele Joe Biden a cerut responsabilizarea platformelor de reţele de socializare pentru experimentul naţional pe care îl realizează asupra copiilor noştri în scopuri lucrative", au arătat aceștia în plângere.
Reprezentanții Meta, care deține Facebook și Instagram, au transmis că au dezvoltat "peste 30 de instrumente pentru a-i susţine pe adolescenţi şi pe familiile lor, inclusiv instrumente de supervizare care le permit părinţilor să limiteze timpul petrecut de copiii lor pe Instagram, şi o tehnologie de verificare a vârstei, care îi ajută pe adolescenţi să trăiască experienţe adaptate pentru vârsta lor. Vom continua să lucrăm în strânsă colaborare cu experţi, factori de decizie şi părinţi la aceste chestiuni importante".
Google spune că "a investit mult în crearea unor experienţe sigure pentru copii pe platformele şi a introdus măsuri solide de protecţie şi funcţii dedicate pentru a acorda prioritate bunăstării utilizatorilor".