Jurnalul.ro Ştiri Social Româncele alocă mai mulți bani pentru produse cosmetice de calitate după pandemie

Româncele alocă mai mulți bani pentru produse cosmetice de calitate după pandemie

Româncele alocă până la 500 de lei lunar pentru produsele cosmetice și rutina de îngrijire personală, calitatea fiind principalul argument, arată un sondaj realizat de Esteto.ro. 30% din achizițiile de cosmetice sunt realizate din magazine online de specialitate.

Peste trei sferturi dintre românce alocă lunar între 100 și 500 de lei pentru achiziția de produse cosmetice și pentru rutina de îngrijire personală, potrivit unui sondaj Esteto.ro, unul dintre cele mai importante magazine online pentru femei, cu prezență regională, în România, Ungaria și Bulgaria.

În ultimul an, magazinele online de specialitate au urcat în topul preferințelor femeilor atunci când vine vorba de locul de unde au cumpărat produsele cosmetice și de îngrijire personală. Aproape 30% dintre respondenți au afirmat că preferă acest canal de vânzări, fiind una dintre cele mai mari schimbări în comportamentul de consum determinat de pandemia de COVID-19. Anterior, supermarketurile, hipermarketurile și magazinele online de specialitate erau la egalitate în preferințele consumatorilor.

Mai mult, aproape jumătate dintre respondenți, (47%) fac săptămânal achiziții online, semn că această modalitate de cumpărare este tot mai utilizată, doar sub 1% dintre respondenți menționând că nu au făcut niciodată o achiziție online. Cât privește modalitatea de plată, 66% dintre respondenți optează, în continuare, pentru plata ramburs, cash, la livrarea produselor.

Șampoanele, balsamurile pentru păr, gelurile de duș, pasta de dinți, parfumurile, vopselele de păr, soluțiile antiperspirante, cremele și loțiunile hidratante și săpunul pentru mâini sunt produsele cosmetice și de îngrijire cel mai cumpărate în ultimul an, potrivit aceluiași sondaj. Iar cremele hidratante, antiperspirantele, gelurile de duș, săpunurile și parfumurile sunt produsele nelipsite din rutina zilnică a româncelor.

În ultimul an, pandemia a schimbat și frecvența cu care femeile au accesat serviciile saloanelor de înfrumusețare, aproape jumătate dintre respondenți recunoscând că au accesat mai rar astfel de servicii, iar 21% spun că nu au mai mers deloc la saloanele de beauty în ultimul an.

A crescut însă, în acest context, dorința de a achiziționa produse de calitate - acesta fiind indicatorul principal avut în vedere de femeile din România atunci când cumpără produse cosmetice și de îngrijire personală.

Astfel, potrivit sondajului, 35% dintre respondenți țin cont, în primul rând, de calitatea produselor atunci când fac astfel de cumpărături, iar 16% dintre respondenți indică prețul ca fiind argument principal în procesul de achiziție. Urmează, în ordine, brandul (15%), necesitatea (12%) și ofertele/promoțiile (6%) ca fiind motivele principale de achiziție indicate de către femei.

Sondajul de opinie citat a fost realizat în mediul online, la solicitarea Esteto.ro, la finalul lunii mai 2021, pe un eșantion de 4.995 de respondenți (98% femei, 2% bărbați), cu vârste peste 18 ani, din mediul urban (70%) și rural (30%). Marja de eroare a sondajului este de +/- 2%.

(sursa: Mediafax)

Subiecte în articol: cosmetice
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri