Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Construcţii şi Proprietăţi Record: terminăm anul cu 0 kilometri de autostradă

Record: terminăm anul cu 0 kilometri de autostradă

de Cristian Anton    |   

România a încheiat anul 2016 cu cel mai slab rezultat în materie de kilometri noi de autostradă din 2008 şi până în prezent. Guvernanţii n-au mai inaugurat nici cei 15 kilometri din lotul 2 Lugoj-Deva care trebuiau deschişi circulaţiei anul acesta. Dubii există şi asupra inaugurării ciotului de la intrarea în Capitală, de pe autostrada Bucureşti-Ploieşti (A3). În schimb, autorităţile au lansat anunţul de licitaţie pentru realizarea pe hârtie a "Alternativei Techirghiol", la un cost estimat de 8,9 milioane de lei. 

 

Chiar dacă lucrările la calea de rulare pe cei 15 kilometri ai autostrăzii Lugoj-Deva lot 2 între nodurile Dumbrava şi Margina sunt finalizate, CNAIR nu ar mai deschide drumul circulaţiei anul acesta din motive birocratice, spun reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură (API). Aceştia menţionează că din pricina unui viciu legislativ, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu a găsit încă o soluţie pentru a face recepţia parţială pe acest segment. Restul de 13 kilometri din totalul de 28 kilometri existenţi în acest contract sunt încă în diferite stadii de implementare.

 

„Prin urmare, România riscă să încheie anul 2016 cu cel mai slab rezultat în materie de kilometri noi de autostradă din 2008 şi până în prezent!", avertizează reprezentanţii API.

„Nu se mai inaugurează nimic anul acesta. Nici cei 3 kilometri din Bucureşti - Ploieşti, nici cei 15 kilometri din lotul 2 al Lugoj-Deva, pentru că Direcţia Juridică din cadrul companiei a dat aviz negativ recepţiei acestor lucrări din punct de vedere al documentelor (lipsă avize, PUZ şi AC la Bucureşti - Ploieşti) şi Lugoj - Deva (neîncadrare în prevederile HG nr. 273/1994 sau a concluziilor Raportului de Control nr. 942/2015 legate de riscul preluării parţiale şi nelegalitatea măsurii)", au declarat pentru economica.net surse din CNAIR. Pe de altă parte, joi a fost publicat anunţul de licitaţie pentru realizarea pe hârtie a "Alternativei Techirghiol", la un cost estimat de 8,9 milioane de lei (circa 2 milioane de euro). Ulterior, drumul de mare viteză din Sudul Litoralului urmează să fie construit în regie proprie de către Regionala de Drumuri Constanţa. Termenul de depunere a ofertelor este 31 ianuarie 2017.

 

Pentru prima dată după 2008, în România nu s-a inaugurat nici un kilometru de autostradă într-un an întreg

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri