Jurnalul.ro Ştiri Social Şcoală pentru copiii fără acces la online

Şcoală pentru copiii fără acces la online

de L. Budin    |   

De la 1 iulie, 4.000 de copii care nu au avut acces la cursurile online fac şcoala în clasele special organizate de organizaţia Salvați Copiii România. În cele 6 săptămâni de învățare, normele sanitare au fost respectate, iar pedagogii s-au concentrat pe recuperarea educațională și suportul psiho-emoțional.

 

Echipele Salvați Copiii s-au străduit să asigure recuperarea decalajelor, cauzate de lipsa accesului sau de accesul redus şi slab calitativ la clasele online, din perioada restricțiilor impuse de pandemie. Cursurile se ţin în şcoli din 13 oraşe – Bucureşti, Constanța, Craiova, Iași, Lupeni, Mangalia ş.a.m.d. –, iar douăzeci de grupe de învăţare au fost deschise şi în mediul rural: în localitățile Prejmer și Viștea de jos, din județul Brașov, și în Bahnea și Idiciu, din Mureș.

 

Preşcolari şi elevi

S-au format 100 de grupe pentru programul Școală după școală, unde au fost integrați copiii de vârstă școlară din comunități şi familii vulnerabile. În cadrul Grădiniţei estivale, au fost integraţi copii din ciclul preşcolar (27 de grupe), având prioritate cei care urmează să frecventeze clasa pregătitoare în noul an de învăţământ.

Activităţile au inclus, printre altele, educaţia pentru sănătate şi pentru respectarea normelor de igienă, instruirea copiilor în utilizarea tehnologiei moderne, educaţie nonformală (învăţare prin joc) şi derularea de experimente cu rol educaţional, ieşiri în aer liber pentru socializare.

 

Reguli de protecţie stricte

Grupele au avut  între 5 și 10 copii, pentru o perioadă de maximum trei ore/zi la școală (în interiorul școlii sau în aer liber). Cei 4.000 de copii au fost organizați în serii alternative, pe parcursul fiecărei săptămâni.

Toate grupele au urmat o metodologie strictă, astfel încât copiii și cadrele didactice să fie în siguranță. Activitățile s-au desfășurat cu asigurarea distanței sociale, atât în interior, cât și la exterior.

 

Măsuri pentru autorităţi

Copiii intervievaţi şi Salvaţi Copiii le propun autorităților, spre implementare, câteva măsuri: crearea de inițiative pe perioada verii, în conformitate cu protocoalele de sănătate, pentru recuperarea competențelor cognitive și de socializare, asigurarea distribuirii de instrumente educaționale (tablete, PC-uri) necesare învățării de la distanță, pregătirea cadrelor didactice în susținerea lecțiilor online și garantarea materialelor personalizate și de suport de învățare pentru elevii aflați în situații dificile. S-a propus şi sprijinirea sistemului educațional de către serviciile de asistență socială, pentru a se identifica micuţii aflați în condiții de excluziune socială.

 

Toți copiii trebuie să revină la școală, în condiții egale de siguranță sanitară și acces real la educație de calitate.

 

150 de cadre didactice, psihologi și asistenți sociali sunt implicați în organizarea și susținerea activităților de vară.

 

La sfârșitul lunii mai, Comisia Europeană a atras atenția României asupra unor provocări ale sistemului de educație, cum ar fi echitatea, caracterul incluziv, nevoia de a stabili un mecanism care să abordeze părăsirea timpurie a școlii. S-a arătat că, din cauza infrastructurii digitale neadecvate, a materialelor didactice necorespunzătoare şi a competenţelor digitale insuficiente, trecerea la învăţământul la distanţă „creează probleme pentru instituțiile de învățământ și formare, pentru cadrele didactice și pentru elevi, în special pentru elevii defavorizați și pentru romi”.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri