Sistemul electronic al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) a blocat din nou, ieri, sistemul medical. „Totul e prăbuşit la sistemul informatic”, „nimic nu merge” , „îşi bat joc de noi şi de pacienţi”, au anunţat mai mulţi medici de familie, care nu şi-au putut desfăşura activitatea. Doctorii se plâng că este din ce în ce mai rău, de la o lună la alta, şi că autorităţile responsabile de acest haos nici nu-i mai bagă în seamă.
„Totul e prăbuşit la sistemul informatic. Nu merge nimic, nu se pot face raportările. Nu există niciun comunicat din partea CNAS”, a scris, pe o reţea de socializare, dr. Sanda Alexiu, președintele Asociației medicilor de familie București-Ilfov. Potrivit medicului, aceste probleme apar tot timpul, însă se acutizează la începutul fiecărei luni, când se fac raportările către casele de asigurări de sănătate. Iar în ultimele luni a fost dezastru, mai spune medicul, care i-a acuzat pe reprezentanții CNAS că nu recunosc niciodată acest blocaj. Nici listele de medicamente compensate nu au fost încărcate la timp, astfel că au apărut numeroase erori la emiterea rețetelor pentru pacienți. „Mai nasol ca acum parcă n-a fost niciodată... Din rău, în mai rău. Mă întreb cum va fi luna viitoare”, spune un alt medic.
De altfel, rateurile sistemului informatic (marcate cu roşu în foto) pot fi urmărite pe platforma independentă de monitorizare
Din cauza blocajelor tot mai frecvente în funcţionarea sistemelor informatice, pacienţii aşteaptă ore întregi pentru a li se elibera o reţetă sau sunt reprogramaţi în alte zile, iar medicii sunt nevoiţi să piardă nopţile pentru a introduce serviciile medicale şi reţetele în sistemul informatic.
”Problema nu este de astăzi, este mult mai veche și se întâmplă oricum la începutul fiecărei luni. Ceea ce se întâmplă de trei-patru luni încoace este un dezastru. În primul rând, nu au fost încărcate listele de medicamente compensate la timp, astfel încât au apărut o mulțime de erori când am emis rețetele pentru pacienți. Nu funcționează online pentru că, probabil, capacitatea sistemului este depășită la numărul de utilizatori. Acum, pentru că este începutul lunii și fiecare încearcă să facă raportarea, lucrul ăsta este imposibil. Împreună cu colegii mei am ajuns să stăm noaptea, la ora 1, 2 să încercăm să facem raportarea serviciilor pentru că, în contract, suntem obligați să raportăm până la o anumită dată limită.
Problema nu este că merge rău, că asta știe toată lumea. Problema este că niciodată Casa Națională nu recunoaște acest lucru”, a declarat Sanda Alexiu.