Jurnalul.ro Ştiri Observator Taximetriștii vor să-și facă dreptate în fața „piraților” Uber

Taximetriștii vor să-și facă dreptate în fața „piraților” Uber

de Diana Scarlat    |   

Taximetriștii de la companiile înregistrate legal primesc un număr limitat de licențe, plătesc taxe uriașe, își adaptează mașinile în permanență, pentru a corespunde normelor impuse, care sunt schimbate periodic, fac inspecția tehnică la fiecare șase luni, dar văd că alții pot practica taximetria în locul lor, fără toate aceste eforturi și costuri. Zeci de taximetriști din București au ieșit luni seara în stradă, pentru a protesta împotriva sistemului UBER. Unii dintre ei au aruncat cu ouă și făină în mașinile chemate să preia clienți prin intermediul acestei aplicații nereglementate prin legislație în țara noastră.

 

Atât șoferii, cât și firmele de taxi din toată țara cer excluderea sistemului UBER, care le face concurență neloială. La Cluj a fost câștigat deja un proces, în primă instanță, de taximetriști împotriva UBER, dar probleme sunt și la București, Brașov și Constanța, unde a fost lansată aplicația, deși legislația nu reglementează această activitate. „Sunt zeci de colegi rămași pe dinafară, după ce au lucrat ani de zile ca taximetriști. Pentru ei nu mai e loc la firme, pentru că nouă ni se dă un număr limitat de licențe, pe fiecare localitate, dar acum poate să vină oricine să ne ia clienții. Am plătit tot ce ni s-a cerut și acum vedem că alții pot să nu plătească nimic la stat și să ne ia pâinea de la gură”, declară unul dintre taximetriștii care au protestat până marți dimineața, la București.

 

Ultimatum pentru aeroport

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Rutieri (COTAR) a dat un ultimatum conducerii Aeroportului Otopeni, după ce aeroportul a permis amplasarea unui panou publicitar pentru UBER, din care reiese că șoferii înscriși în acest sistem fac transferuri către orice destinație. „Companiile de taximetrie care au contract cu Aeroportul Internațional Henry Coandă se vor retrage, de săptămâna viitoare, dacă nu va fi eliminată reclama care încurajează călătorii să apeleze la serviciile de transport în sistem UBER. Suma pe care o plătim aeroportului este de circa 220.000 de euro anual, pentru a ne da dreptul să operăm în zona aeroportului”, precizează COTAR, într-un comunicat de presă. Suma de 220.000 de euro reprezintă cumulul taxelor companiilor care operează pe aeroport, iar o singură companie plătește peste 70.000 de euro anual, conform declarațiilor COTAR. Dacă firmele renunță la contractul cu aeroportul, nu vor mai plăti nici aceste taxe anual, astfel încât aeroportul va pierde o sumă importantă de bani, pe care UBER nu o poate plăti decât dacă impune taxe suplimentare șoferilor înscriși în acest sistem. Dar mai înseamnă și că nu va mai exista posibilitatea de control asupra șoferilor care preiau clienții de la cel mai important aeroport al României.

 

Pericole pentru clienți

Transportatorii atrag atenția asupra pericolelor la care sunt expuși clienții, dacă șoferii de taxi nu pot fi controlați. „Probabil că au uitat cei care conduc aeroportul de la Otopeni că o studentă din Japonia a fost ucisă cu bestialitate, acum câțiva ani, de un «pirat» care se ocupa cu racolarea de clienți dezinformați și creduli. Înțelegem că se încurajează pirateria, cu absolut toate consecințele acestei activități, pe Aeroportul Henry Coandă, însemnând evaziune fiscală, distrugerea imaginii României în lume și, pe cale de consecință, subminarea economiei naționale, dar și alte fapte penale, de la agresiuni, sechestrare de persoane și tâlhărie, până la viol și crimă! Victime de acest fel deja existând în ultimii ani”, se mai precizează în comunicatul COTAR. Transportatorii mai amintesc de scandalul legat de agresiunile la care au fost supuși mai mulți cetățeni străini care au fost racolați de pirații-taximetriști. Acești pirați au sechestrat și au agresat persoane, pentru a le forța să plătească sume exorbitante, nejustificate și nefiscalizate. Pedepsele pe care le-au primit pirații-taximetriști agresori sunt de până la 18 ani. „Poate că unora li se par pedepsele prea mari, dar au fost stabilite în conformitate cu prevederile actualelor coduri, Penal și de Procedură Penală, ce prevăd cumulul de pedepse, pentru toate dosarele în care o persoană este condamnată”, se mai precizează în comunicat.

Taximetriștii-pirați care au fost condamnați la 18 ani de închisoare își racolau clienții de la aeroport și îi obligau să plătească sume extrem de mari. Clienții care refuzau plata erau sechestrați, bătuți și tâlhăriți. Toate aceste probleme au fost posibile din cauza pătrunderii în zona aeroportului a unor falși taximetriști, neautorizați pentru a presta aceste servicii.

 

Taxele mari sunt doar pentru unii

Transportatorii spun că pirații de la aeroport strică imaginea companiilor de taxi din România și chiar imaginea României în lume. „Noi am purtat negocieri ani în șir pentru activitatea desfășurată la Aeroportul Henry Coandă. Am respectat absolut tot ce ni s-a impus. În această vară, Guvernul a simțit nevoia să dea chiar o Ordonanță de Urgență, pentru a reglementa volumul obligatoriu al mașinilor care operează ca taximetre la aeroport. Acum constatăm cu stupoare că UBER este acceptat și promovat ca operator de taxi și de transferuri de persoane, dincolo de toate negocierile care s-au purtat în ultimii ani”, explică reprezentanții taximetriștilor.

 

Șoferii de taxi s-au adunat luni seara, în jurul orei 21.00, în fața unui mall din Sectorul 6 al Capitalei, unde au așteptat mașinile UBER. Le-au atacat cu ouă și făină, în semn de protest

Subiecte în articol: aplicatie uber
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri