Jurnalul.ro Ştiri Social Tentația produselor de contrabandă

Tentația produselor de contrabandă

de Monica Cosac    |   

Chiar și în contextul pandemiei de COVID-19, contrabandiștii încalcă orice regulă pentru a-și menține profiturile uriașe, însă au și concursul românilor, pentru care tentația achiziționării produselor ilegale rămâne la un nivel îngrijorător de mare. Concret, unu din trei români declară că ar cumpăra produse de contrabandă, produse care se vând îndeosebi în piețe și în mediu online, arată un studiu IRES, realizat cu prilejul Zilei Naționale a Luptei Împotriva Traficului Ilicit de Mărfuri, marcată pe 21 aprilie.

Studiul realizat la comanda Asociației ACTIV arată că, în privința produselor contrafăcute, clasamentul este dominat de articolele vestimentare și încălțăminte (34%), iar țigaretele reprezintă principalul produs de contrabandă din România (38%).

Spre exemplu, doar de la începutul stării de urgență, autoritățile române au capturat peste 10 milioane de țigarete de contrabandă, conform site-ului „StopContrabada.ro”, singurul centralizator în timp real privind situația capturilor de țigarete din România. În 2019, statul român a pierdut circa 600 de milioane de euro din cauza contrabandei cu țigări, bani neîncasați din accize și taxe.

 


 


 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri