Jurnalul.ro Tech Gadget Twitter pierde cei mai activi utilizatori

Twitter pierde cei mai activi utilizatori

Potrivit unor cercetări interne ale Twitter consultate de Reuters, unii dintre cei mai activi utilizatori își șterg propriile conturi. Twitter se străduiește să îi păstreze, fiind esențiali pentru afacere.

Acești "heavy tweeters" reprezintă mai puțin de 10% din totalul utilizatorilor lunari, dar generează 90% din toate tweet-urile și jumătate din veniturile globale. Twitter-iștii "grei" au fost în "declin absolut" de când a început pandemia, a scris un cercetător Twitter într-un document intern intitulat "Unde au plecat twitterii?".

Un "heavy tweeter" este definit ca fiind o persoană care se conectează la Twitter șase sau șapte zile pe săptămână și care lansează un mesaj de aproximativ trei sau patru ori pe săptămână, se arată în document.

Cercetarea a constatat, de asemenea, o schimbare de interese în ultimii doi ani în rândul celor mai activi utilizatori anglofoni ai Twitter, care ar putea face platforma mai puțin atractivă pentru agenții de publicitate.

Criptomonedele și conținutul "not safe for work", care include nuditate și pornografie, sunt subiectele de interes cu cea mai mare creștere în rândul utilizatorilor intensivi vorbitori de limba engleză, a constatat raportul.

În același timp, interesul pentru știri, sport și divertisment este în scădere în rândul acestor utilizatori. Tweeturile pe aceste subiecte, care au ajutat Twitter să își consolideze imaginea de "piață digitală a orașului" din lume, așa cum a numit-o cândva Musk, sunt, de asemenea, cele mai dorite pentru agenții de publicitate.

Twitter a refuzat să precizeze câte dintre tweet-urile sale sunt în limba engleză sau câți bani câștigă de la vorbitorii de limbă engleză. Dar acest segment demografic este important pentru afacerile Twitter, spun unii analiști.

Platforma a obținut mai multe venituri din reclame numai din Statele Unite decât de pe toate celelalte piețe combinate în trimestrul al patrulea, potrivit scrisorii sale către investitori, iar majoritatea reclamelor din Statele Unite vizează probabil utilizatorii vorbitori de limba engleză, a declarat Jasmine Enberg, analist la Insider Intelligence.

Twitter a fost motivat să investigheze tendințele "îngrijorătoare" în rândul utilizatorilor care ar fi putut fi mascate de creșterea generală a numărului de utilizatori activi zilnici și să înțeleagă mai bine declinul celor mai activi utilizatori ai companiei, se arată în documente. Studiul nu a formulat nicio concluzie specifică cu privire la motivul pentru care utilizatorii mari ai platformei sunt în declin.

Solicitat să comenteze concluziile documentelor interne, un purtător de cuvânt al Twitter a declarat luni: "Efectuăm în mod regulat cercetări cu privire la o mare varietate de tendințe, care evoluează în funcție de ceea ce se întâmplă în lume. Audiența noastră generală a continuat să crească, ajungând la 238 de milioane de mDAU în al doilea trimestru al anului 2022", a spus purtătorul de cuvânt, folosind un acronim pentru utilizatorii activi zilnici monetizabili.

Numărul de utilizatori grei interesați de conținut NSFW și de conținut despre criptomonede a crescut, potrivit cercetării.

Twitter este una dintre puținele platforme majore de social media care permite nuditatea pe serviciul său, iar compania a estimat că conținutul pentru adulți constituie 13% din Twitter, potrivit unei prezentări interne separate de diapozitive văzute de Reuters. Prezentarea nu a detaliat modul în care a fost calculată această cifră.

În general, agenții de publicitate se feresc de controverse sau de nuditate, de teamă să nu-și afecteze mărcile. Marii agenți de publicitate, inclusiv Dyson, PBS Kids și Forbes, și-au suspendat publicitatea din cauza unor conturi care solicitau pornografie infantilă pe Twitter, a raportat Reuters în septembrie.

Ca răspuns la reportajul din septembrie, Twitter a declarat că "are toleranță zero față de exploatarea sexuală a copiilor" și că investește mai multe resurse în activitatea sa de combatere a acestor materiale.

Subiectele care au făcut în mod tradițional din Twitter o platformă populară pentru milioanele sale de utilizatori sunt acum în declin în rândul celor mai activi utilizatori vorbitori de limbă engleză, arată documentele.

Interesul pentru știrile mondiale, precum și pentru politica liberală, a înregistrat vârfuri în timpul evenimentelor majore, cum ar fi atacul asupra Capitoliului SUA din 6 ianuarie 2021. Dar categoriile au pierdut de atunci cel mai mare număr de utilizatori importanți de Twitter și nu au dat semne de revenire, se arată în raport.

Twitter pierde, de asemenea, un procent "devastator" de utilizatori grei care sunt interesați de modă sau de celebrități precum familia Kardashian. Acești utilizatori se îndreaptă probabil către platforme rivale precum Instagram al Meta Platform și TikTok al ByteDance, a scris un cercetător Twitter.

(sursa: Mediafax)

Subiecte în articol: Twitter
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri