Unul dintre cei mai mari comercianți de vinuri ai secolului 20, Georges Duboeuf, a murit pe 4 ianuarie, la vârsta de 86 de ani. El a fost numit “the Pope of Beaujolais” pentru că a transformat un vin roșu obișnuit și aproape necunoscut, numit "Beaujolais Nouveau", într-un fenomen global, potrivit bbc.com.
Promovarea constantă acestui vin în anii '80, a făcut ca data lansării sale să fie cunoscută în întreaga lume sub numele de "Beaujolais Nouveau Day".
Comerciantul francez a decedat în urma unui accident vascular cerebral în jurul orei 18:00 (17:00 GMT) sâmbătă, la domiciliul său din satul Romanèche-Thorins, după cum a anunțat ginerele său.
În anii '50, Georges Duboeuf a înființat "L’Écrin Mâconnais-Beaujolais", o asociație pentru promovarea producătorilor locali de vinuri. Prin intermediul asociației, el a dezvoltat relații puternice cu ceilalți comercianți din regiune, iar apoi și-a deschis propria vinărie, Georges Duboeuf Wines, în 1964. A aplicat metode tradiționale de vinificație, inclusiv monitorizarea riguroasă a vinului și păstrarea unei igiene stricte. Ulterior s-a extins și în alte zone, pentru ca în 1993 acesta să deschidă un magazin și un muzeu de vinificație în Romanèche-Thorins. Însă promovarea neobosită a vinului Beaujolais Nouveau i-a adus celebritatea.
De-a lungul deceniului '80 a organizat festivaluri Beaujolais Nouveau, la care au participat vedete din toate domeniile, inclusiv restauratori cu stele Michelin. În momentul în care a transmis compania fiului său Franck, în 2018, compania producea aproximativ 30 de milioane de sticle de vin pe an, vândute pe întreaga planetă.
Dominique Piron, președintele companiei Inter Beaujolais, a declarat că Georges Duboeuf a fost responsabil pentru „ridicarea steagului Beaujolais în toată lumea. Era cu un pas înaintea tuturor".