Dacă încă nu v-ați hotărât ce cadou să-i faceţi persoanei iubite de Ziua Îndrăgostiților e bine să ştiţi că nu sunteți singurii în această situație. Majoritatea cumpărăturilor de Valentine’s Day se fac pe ultima sută de metri, chiar pe 13 februarie. În ultimii trei ani, aproximativ 47,4 de milioane de tranzacții au fost realizate cu o zi înainte de Ziua Îndragostiților, potrivit unui studiu Mastercard.
Studiul anual “Mastercard Love Index”, care a analizat plățile cu cardul, pe ultimii trei ani, arată creşteri cu 49% ale cheltuielilor realizate în perioada Zilei Îndrăgostiților. Și în timp ce majoritatea cadourilor sunt cumpărate personal, dragostea se îndreaptă din ce în ce mai mult către zona digitală – cu o creștere cu 37% a numărului de tranzacții online.
“Dacă modul în care spunem „Te iubesc” se poate să se fi schimbat în ultimii ani, să arăți persoanei iubite că îți pasă de ea în ziua de 14 februarie e mai în vogă ca oricând. Mastercard Love Index evidențiază tendințe globale și regionale în speranța de a oferi comercianților câteva informații cheie cu privire la modul în care clienții doresc să își petreacă cea mai romantică zi a anului”, a declarat Raluca Nicolaescu, Marketing Leader Mastercard Romania.
Consumatorii cheltuiesc mai mult pe servicii hoteliere care au înregistrat o creștere de 50% în ultimii trei ani. Europenii sunt lideri la cumpărăturile online comparativ cu alte regiuni ale lumii, 19% din cheltuielile lor de Ziua Îndrăgostiților fiind făcute pe site-urile de comerț electronic.
O cină romantică este varianta cea mai des aleasă de către cuplurile de îndrăgostiţi. Restaurantele au înregistrat cea mai mare creştere a cheltuielilor de Ziua Îndrăgostiţilor în ultimii trei ani, respectiv 67%.