Comisia urmează să confirme tarifele de import provizorii de până la 37,6 % pentru vehiculele electrice (VE) fabricate în China, după ce blocul european a acuzat a doua economie a lumii că oferă întreprinderilor sale subvenții de stat importante.
Xi a declarat că „acordă o mare importanță dezvoltării relațiilor China-UE”, în timp ce Europa se pregătește pentru măsuri de retorsiune din partea Beijingului și pentru posibila deschidere a unui nou front în războiul tarifar al Occidentului cu economia de 18,6 trilioane de dolari.
Politica comercială a UE a devenit din ce în ce mai protecționistă din cauza temerilor că modelul de dezvoltare al Chinei, axat pe producție, ar putea duce la inundarea acesteia cu bunuri ieftine, în timp ce firmele chineze încearcă să își intensifice exporturile pe fondul cererii interne scăzute.
China și Comisia Europeană negociază de săptămâna trecută restricțiile pe care Beijingul și unii producători europeni de automobile doresc să le elimine. Beijingul respinge acuzațiile potrivit cărora vehiculele electrice chineze sunt subvenționate în mod incorect.
Xi a declarat că China „se angajează să dezvolte parteneriatul strategic global China-UE”, potrivit raportului. „China a considerat întotdeauna Europa drept un pol important în ordinea multipolară”, a adăugat el.
Va reveni lui Costa, fost prim-ministru portughez, sarcina de a găsi o cauză comună în rândul celor 27 de state membre ale Consiliului, în timp ce acestea ezită dacă să sprijine Comisia în privința tarifelor pentru vehiculele electrice în cadrul unui vot consultativ care va avea loc în următoarele săptămâni.
Germania, ai cărei producători auto au realizat o treime din vânzările lor anul trecut în China, ar dori să oprească tarifele, în timp ce Franța a fost printre cei mai fermi susținători.
China întreprinde în prezent o anchetă antidumping privind importurile europene de brandy. Conform datelor vamale chineze, aproape toate exporturile de brandy ale UE către China au provenit din Franța anul trecut.
(sursa: Mediafax)