Vânzările auto în străinătate au ajuns la 1,07 milioane de unități, depășind Japonia, care s-a situat până acum pe primul loc. Dintre acestea, 112.000 de vehicule au fost exportate în Federația Rusă, care s-a îndreptat spre Beijing după ruperea relațiilor cu statele occidentale.
Circa 900.000 de autovehicule chineze au ajuns în Europa și SUA, potrivit datelor ALixPArtners, care mai rată că vânzările pe aceste piețe vor crește cu 67% până în 2026.
"Credem că acum este momentul în care mărcile chineze îşi vor începe influenţa lor perturbatoare asupra pieţelor occidentale", a spus directorul de la AlixPartners, Stephen Dyer, fost executiv la Ford Motor.
Vânzările de avehicule ușoare vor crește cu 5% la nivel mondial în 2023, respectiv 10% în SUA, 6% în UE și 3% în China datorită cererii de mașini electrice.
Totodată, estimările arată că vânzările de mașini chineze pe piața internă vor depăși firmele străine deoarece mărcile locale vin în sprijinul tinerilor care vor tehnologii noi.